شناسهٔ خبر: 73796 - سرویس جاده‌ای

مقبلی عنوان کرد:

خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی در شش پایانه مرزی

مقبلی معاون سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: شش پایانه مرزی به زائران اربعین حسینی خدمات ارائه می‌کنند که دو پایانه مرزی دوغارون و میرجاوه برای ورود اتباع خارجی پاکستانی و افغانستانی و چهار پایانه در مرزهای مهران، شلمچه، چذابه و خسروی هم برای خروج زائران اربعین حسینی در نظر گرفته شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خداداد مقبلی معاون برنامه‌ریزی این سازمان اظهار داشت: ایجاد زیر ساخت‌های شبکه ارتباطی، مدیریت حمل و نقل و ایجاد زیر ساخت‌های پایانه‌های مرزی سه مقوله مهم برای ایجاد سفرهای زائران اربعین حسینی می‌باشند که بر عهده سازمان است.

معاون برنامه‌ریزی سازمان ضمن تأکید بر بازدید‌های مسیرهای ارتباطی مورد استفاده زائران اربعین حسینی گفت: برای اینکه حدود ۴۰ درصد از سفرهای زائران اربعین حسینی با استفاده از وسایل نقلیه عمومی انجام خواهد شد و برای جلوگیری از وقوع هرگونه حادثه در سفرهای جاده‌ای، بازدید‌های دوره‌ای در مسیر های ارتباطی زائران اربعین حسینی انجام شود و در فرصت باقی مانده تا اربعین حسینی هرجا که نیاز به ترمیم دارد اصلاح شود.

معاون برنامه ریزی سازمان در خصوص ایجاد زیر ساخت‌های پایانه‌های مرزی گفت: در کشور ۶ پایانه مرزی به زائران اربعین حسینی خدمات ارائه می کنند که ۲ پایانه مرز دوغارون و میرجاوه برای ورود اتباع خارجی پاکستانی و افغانستانی و ۴ پایانه در مرزهای مهران، شلمچه، چذابه و خسروی هم برای خروج زائران اربعین حسینی در نظر گرفته شده است که امسال از نظر زیر ساخت ها برای تردد زائران اربعین حسینی ارتقا یافتند.

وی ضمن تقدیر و تشکر از همکاران اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان ایلام برای ایجاد زیر ساخت های مناسب در پایانه برکت، مرز مهران را از مهمترین مرزهای خروجی مورد استفاده زائران اربعین حسینی عنوان کرد و گفت:حدود ۵۵ درصد تردد ها از مرز مهران انجام خواهد شدکه پیش بینی می شود امسال بیش از یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر زائر از مرز مهران تردد کنند. ساماندهی ورودی و خروجی پایانه برکت، احداث ۱۰۰۰ متر مربع سایبان، ۶۸۸ چشمه سرویس بهداشتی، ۱۲ برج روشنایی، کانال زهکشی از جمله اقدامات انجام شده از اربعین سال گذشته تا امسال در مرز مهران بوده است.    

معاون برنامه ریزی سازمان در خصوص اقدامات انجام شده در مرز شلمچه گفت:درسال های گذشته زائران ایرانی و اتباع خارجی از گیت های مشترک برای ورود و خروج به کشور عراق تردد می کردند که امسال ۲۴ گیت مختص تردد برای اتباع کشورهای خارجی اضافه شده است، اضافه کردن ۱۰ دستگاه آبسردکن، احداث ۲ سایبان حدود ۵۰۰ متر مربع، برای ایجاد سهولت در تردد زائران از مرز شلمچه مهیا شده است.  

وی همچنین در خصوص اقدامات انجام شده در مرزخسروی و چذابه گفت: مشکل آب آشامیدنی در مرز چذابه مرتفع شده است و مسیر های ورودی که خاکی بودند بتن ریزی شده است و سیستم خنک کننده جدید راه اندازی شد. همچنین با همت اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه پارکینگ های مناسبی در مرز خسروی احداث شده است.

مقبلی یادآور شد: در مرزهای دوغارون و میرجاوه که مرز ورودی زائران کشورهای افغانستان و پاکستان هستند نیز اقدامات قابل توجهی از قبیل افزایش تعداد سرویس های بهداشتی، بتن مسیر ارتباطی زائران اربعین حسینی، افزایش یالن های مسافربری و افزایش گیت های تردد انجام شده است.​