شناسهٔ خبر: 73806 - سرویس مسکن و شهرسازی

با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی:

فرآیند تست سرد متروی گلشهر-هشتگرد صبح امروز آغاز شد

تست سرد مترو هشتگرد فرآیند تست سرد متروی گلشهر-هشتگرد صبح امروز با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی، مدیرعامل شرکت متروی تهران و مسوولان شرکت بهره‌بردار متروی تهران آغاز شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، فرآیند تست سرد قطار برقی گلشهر-هشتگرد صبح امروز، پنجشنبه، هجدهم مهرماه با حضور حبیب‌اله طاهرخانی، معاون وزیر راه و شهرسازی، امام، مدیرعامل شرکت متروی تهران و نوبخت، مدیرعامل شرکت بهره‌بردار متروی تهران آغاز شد.

حبیب‌اله طاهرخانی، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید در گفت‌و‌گو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با اعلام این خبر، امروز را روز مهمی برای هشتگرد، شهروندان این شهر جدید و  شهروندان غرب استان البرز خواند و گفت:  فرایند تست سرد قطار گلشهر-هشتگرد آغاز شده است و ان‌شاءالله بعد از تست سرد وارد تست گرم، بهره‌برداری اولیه و نهایی خواهیم شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی خاطر نشان کرد: این تست امروز با حضور شرکت بهره‌برداری متروی تهران انجام و قطار تست سرد این شرکت وارد ایستگاه هشتگرد شد و کارشناسان تست خط و ایستگاه را از جهات مختلف انجام دادند.

گفتنی است، با احداث این خط مترو، به طول ٢٦كيلومتر ودارا بودن بزرگترين ايستگاه حومه اي مترو در افق طرح روزانه بیش از ۲۵۰هزار نفر می‌توانند از خدمات آن استفاده کنند؛ ضمن آن‌که بهره‌برداری از این خط به کاهش ترافیک بزرگراه کرج-قزوین نیز می‌انجامد.