شناسهٔ خبر: 73811 - سرویس وزارتی

وزیر راه و شهرسازی:

کردستان می‌تواند در حوزه ترانزیت و صادرات نقش موثری ایفا کند

سفر وزیر راه و شهرسازی به استان کردستان و بازدید از گردنه صلوات آباد محمد اسلامی با بیان اهداف سفر به استان کردستان و بازدید از زیرساخت‌های حمل و نقل و پروژه‌های در دست احداث این استان گفت: کردستان یک استان استراتژیک و با جایگاه بلند است که می‌تواند در حوزه ترانزیت و موضوعات مربوط به صادرات نقش موثری ایفا کند. به همین دلیل وزارت راه و شهرسازی سرمایه‌گذاری در حوزه‌هایی که می‌تواند ظرفیت ترانزیت این استان را افزایش دهد دنبال خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی در جریان سفر به استان کردستان و هدف از این سفر گفت: خدا را شاکریم که امروز در استان کردستان هستیم، هدف از سفر بازدید از وضعیت زیرساخت‌های حمل و نقل، جاده‌ها و پروژه‌های استان کردستان است.

وی افزود: در حضور استاندار کردستان، نمایندگان مردم کردستان در مجلس شورای اسلامی و مسئولان استانی وضع موجود را بررسی خواهیم کرد و تلاش‌مان این خواهد بود که بتوانیم تاثیری برای استان کردستان در وضعیت اجرایی پروژه‌ها ایجاد کنیم.

اسلامی ادامه داد: در این سفر هم راه‌های اصلی و هم راه‌های روستایی و همچنین بیمارستان سقز که در دست ساخت است و به‌زودی  افتتاح خواهد شد را بازدید خواهیم کرد و در ادامه از مرز باشماق بازدید می‌کنیم.

وزیر راه و شهرسازی درخصوص دیگر اهداف این سفر بیان کرد: پروازها به استان کردستان را از همین امروز پیگیری کردیم تا بتوانیم تعداد دیگری از شرکت‌های هوایی را هماهنگ کنیم تا پرواز‌های بیشتری به این استان صورت گیرد.

عضو کابینه دوازدهم در خصوص استان کردستان گفت: کردستان یک استان استراتژیک و با جایگاه بلند است که می‌تواند در حوزه ترانزیت و موضوعات مربوط به صادرات نقش موثری ایفا کند. به همین دلیل وزارت راه و شهرسازی سرمایه‌گذاری در حوزه‌هایی که می‌تواند ظرفیت ترانزیت این استان را افزایش دهد دنبال خواهد کرد.

وی راه‌آهن را یکی دیگر از اولویت‌های این استان برشمرد و اظهار کرد: راه‌آهن همدان- سنندج در دست اجرا است. این پروژه مشکلات و موانعی داشته که بخشی از آن آزادسازی اراضی مسیر است که امیدواریم مردمی که در این مسیر هستند همکاری کنند تا بتوانیم سریع‌تر این پروژه را به انجام برسانیم. برای ما مهم است که بتوانیم کردستان را به راه‌آهن سراسری کشور متصل کنیم و این پروژه جزو پروژه‌های اولویت‌دار دولت است.

اسلامی درخصوص مشکلات دیگر راه‌آهن سنندج-همدان گفت: نکته مهم دیگری که در دست مطالعه و هماهنگی است، موضوع پیش‌بینی راه‌آهن تا گردنه صلوات آباد است، از این گردنه به پایین مطالب گوناگون فنی وجود دارد که امیدواریم بتوانیم مطالعات آن را هم نهایی کنیم و برای اجرایی شدن تصمیم نهایی گرفته شود.

وزیر راه و شهرسازی درباره اتمام جاده مریوان به سنندج گفت: این جاده جزو جاده‌های شریانی است و برای وزارت راه و شهرسازی اولویت بالایی دارد و حائز اهمیت است. امروز بازدیدی از این جاده داریم و تا پایان ساعاتی که در استان کردستان حضور داریم راجع به کاستی‌ها و نحوه سرعت‌بخشی به اجرایی شدن آن تصمیم خواهیم گرفت.

وی در پایان درباره جاده سنندج-قروه گفت: در این مسیر چهار خطه شدن بایستی انجام شود و امیدورایم کارکنان وزارت راه و شهرسازی و پیمان‌کارانی که در این پروژه مشغول به کار هستند، مراحل اجرای این پروژه را تسریع کنند تا بتوانیم تا پایان سال قسمت اعظم آن را زیر بار ترافیک ببریم.