شناسهٔ خبر: 73813 - سرویس وزارتی

وزیر راه و شهرسازی:

جاده جدید مریوان تا پیش از هفته دولت سال آینده افتتاح می‌شود/ طرح جامع مرز باشماق تهیه شد

اسلامی - تونل محمد اسلامی در جریان بازدید از جاده سنندج-مریوان با ابراز امیدواری نسبت به افتتاح پروژه جاده جدید مریوان تا پیش از هفته دولت سال آینده، درخصوص مرز بین‌المللی باشماق گفت: طرح جامع مرز باشماق تهیه و مطالعه شده است و به یاری خدا اجرایی خواهد شد تا به‌عنوان یک مرز بین‌المللی، هم دارای ظرفیت قابل ملاحظه‌ای برای مبادلات تجاری و مرزی باشد و هم در شان مردم ایران و مریوان باشد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی در ادامه سفر خود به کردستان در بازدید از جاده مریوان – سنندج، محدوده تونل باغان گفت: پروژه جاده جدید مریوان پروژه مهمی است، عمده فعالیت عملیات اجرایی این جاده از سال ۹۵ شروع شده و شتاب گرفته است. امیدواریم بتوانیم تا پیش از هفته دولت سال آینده این ۵۲ کیلومتر را به بهره‌برداری برسانیم و مردم از آن استفاده کنند.

وی در خصوص مطالبه مردم برای بهره‌برداری هرچه سریع‌تر این پروژه افزود: با توجه به زمان‌بندی باقی مانده و فعالیت‌های انجام شده برای این پروژه امیدواریم بتوانیم برای آن منابع مالی مورد نیاز را تزریق کنیم. همچنین با توجه به تونل‌های بزرگی که در مسیر وجود دارد و نیازهای تاسیساتی که دارند امیدورایم بتوانیم تا پیش از هفته دولت سال ۹۹ این جاده به بهره‌برداری برسد.

اسلامی درباره مرز باشماق و ساماندهی این مرز بیان کرد: طرح جامع مرز باشماق تهیه و مطالعه شده است و به یاری خدا اجرایی خواهد شد تا به‌عنوان یک مرز بین‌المللی، هم دارای ظرفیت قابل ملاحظه‌ای برای مبادلات تجاری و مرزی باشد و هم در شان مردم ایران و مریوان باشد.

وزیر راه و شهرسازی درباره پیش‌بینی‌های انجام شده برای راه‌های روستایی استان کردستان توضیح داد: برای راه‌های روستای طرح اقدام ملی را کلید زدیم و بعد از حضور رئیس‌جمهوری در مراسمی که برای دستاوردهایی که در حوزه عمران روستایی برگزار شد، وعده کردیم ۲۰۰۰ کیلومتر راه روستایی را در کشور به اتمام برسانیم. طرح سنجش وضعیت برای اجرای توازن و عدالت منطقه‌ای استخراج شده است و بعضی از شهرستان‌های کردستان از اولویت‌های وزارت راه و شهرسازی است. برای کردستان با فرض ۱۵۶ کیلومتر، آسفالت را در دستورکار داشتیم و با توجه به عقب‌ماندگی زیادی که در این زمینه در استان کردستان وجود داشته است آن را به ۲۰۰ کیلومتر رساندیم.