شناسهٔ خبر: 73911 - سرویس استان‌ها

اهدای بیش از ۹۶۰۰۰ عدد کلاه ایمنی رایگان به موتورسواران استان اردبیل

موتورسوار معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل از توزیع ۹ هزار و ۶۰۰ عدد کلاه ایمنی رایگان دربین موتورسواران استان اردبیل خبر داد.

به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل، رضا شیرین زاده اظهار داشت: یکی از طرح‌های مهم حوزه حمل ونقل استان اجرای طرح ایمنی راکبان موتور سواران است که این طرح از سال ۹۱ در قالب همایش های آموزشی و توزیع اقلام ایمنی در مناطق مختلف استان اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه تاکنون ۲۳۶ همايش آموزشي براي کاربران آسیب‌پذیر جاده ای برگزار شده تصریح کرد: تداوم اجرای این دوره های آموزشی و اهدای کلاه ایمنی، شبرنگ‌های مخصوص به ادوات کشاورزی و وانت بار، چراغ قوه و کپسول آتش نشانی جز برنامه‌های اصلی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل است.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل با بیان اینکه استفاده نکردن از کلاه ایمنی در بیش‌تر تصادفات منجر به فوت شده و گاهی اوقات نیز هزینه‌های بسیاری را برای خانواده ها متحمل کرده است افزود: میزان تلفات موتورسواران استان در شش ماه گذشته با اجرای طرح های ایمنی کاهش یافته است.

شیرین زاده ایمن‌سازی مدارس حاشیه راهها، بحث ادوات کشاورزی و آموزش عابرین پیاده را از دیگر اقدامات این اداره کل در جهت ارتقاء ایمنی شهروندان برشمرد و تصریح کرد: هدف از اجرای این اقدام فرهنگی، تشویق و ترغیب موتورسیکلت سواران به رعایت قانون و مقررات و استفاده منظم از کلاه ایمنی در ایام محتلف سال است.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل نداشتن کلاه ایمنی، استفاده ناصحیح از موتور( به‌صورت تک چرخ زدن)، حمل موتور دیگر، استفاده از موتور در پیاده رو و برخلاف جهت حرکت کردن را از عمده تخلفات موتورسواران عنوان کرد و گفت: اکثر تصادفات و فوتی‌ها به‌علت عدم رعایت قوانین و نداشتن کلاه ایمنی در اثر ضربه به سر بوده است.