شناسهٔ خبر: 73950 - سرویس استان‌ها

کاهش ۱۰۰ درصدی تلفات در راه‌های روستایی فارس

راهداری و حمل و نقل جاده ای استان فارس رتبه نخست بیش‌ترین کاهش تلفات را به خود اختصاص داد

تصادف استان فارس برای چندمین بار پیاپی در راه‌های روستایی شاهد کاهش ۱۰۰ درصدی تلفات و مصدومین حوادث ترافیکی بود و توانست بیشترین کاهش در کشور را به خود اختصاص دهد.

به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي به نقل از روابط عمومی اداره كل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان فارس، بر اساس گزارش های منتشر شده از سوی سازمان پزشکی قانونی کشور ، استان فارس در بخش راههای روستایی با ۱۰۰ درصد کاهش تلفات توانست رتبه نخست بیشترین کاهش را به خود اختصاص دهد.

بر اساس این گزارش در ۵ ماهه نخست سال ۹۷ متاسفانه تعداد ۴۹ نفر در راه‌های روستایی استان فارس جان خود را از دست دادند که این آمار در مدت مشابه سال جاری به صفر رسیده است. همچنین در مجموع متوفیان راههای برون شهری و روستایی در ۵ ماهه اول سال ۹۷ تعداد ۴۹۲ نفر جان خود را از دست داده بودند که این آمار در مدت مشابه سال جاری به ۴۸۰ نفر کاهش یافته که شاهد کاهش ۴/۲ درصدی بوده است.

قابل ذکر است از نظر تعداد مصدومین نیز در حوادث رانندگی ۵ ماهه اول سال ۹۸ شاهد کاهش ۴/۵ درصدی به نسبت مدت مشابه سال ۹۷ بوده ایم.

این گزارش حاکی از آن است که استان فارس با داشتن ۸۵۴۵ کیلومتر راه روستایی رتبه دوم کشور را در این زمینه  به خود اختصاص داده است.