شناسهٔ خبر: 73956 - سرویس هواشناسی

رئیس شبکه پایش هواشناسی سیستان و بلوچستان:

تداوم بارش‌های پاییزی در سیستان و بلوچستان/ دمای هوا در شمال استان کاهش می‌یابد

هواشناسی باران محمود دیانتی، با اشاره به تداوم بارش‌های پاییزه در شبانه روز گذشته در سیستان و بلوچستان، گفت: در این مدت از هفت ایستگاه باران‌سنجی و هواشناسی استان بارندگی گزارش شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمود دیانتی، رئیس شبکه پایش هواشناسی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه بارش‌های 24 ساعت گذشته بیشتر در حومه نیکشهر متمرکز بود، گفت: بیشترین بارش در ایستگاه باران‌سنجی «مخت» این شهرستان با میزان 12 میلی‌متر بارید.

وی افزود: دیروز و دیشب از ایستگاه‌های «کشیک» نیکشهر و «ساربوک» قصرقند نیز به ترتیب هفت و پنچ میلی‌متر باران گزارش شد.

رئیس شبکه پایش هواشناسی سیستان و بلوچستان‌ عنوان کرد : بر اساس خروجی نقشه‌های پیش‌یابی و مدل‌های جوی بعدازظهر و اوایل امشب و فردا نیز در ارتفاعات جنوبی و برخی نقاط ساحلی، رگبار پراکنده، رعد‌و‌برق و تندباد لحظه‌ای پیش‌بینی می‌شود.

دیانتی با بیان اینکه امروز احتمال سیلابی‌شدن موقتی مسیل‌ها وجود دارد به مردم توصیه کرد: در زمان بارش و رعد‌و‌برق از تردد در مناطق پرخطر اجتناب کنند.

وی همچنین عنوان کرد: از امشب تا اواخر وقت روز سه‌شنبه در نواحی شمالی  وزش باد شدید و گرد‌وخاک رخ خواهد داد و این شرایط با شدت کمتر در برخی نقاط نواحی مرکزی،  نوار شرقی و نواحی غربی استان نیز پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل هواشناسی سیستان و بلوچستان، دیانتی از آغاز روند کاهش محسوس دما به‌ویژه در نیمه شمالی استان خبر داد و گفت: دریای عمان در این مدت به‌نسبت آرام پیش‌بینی می‌شود.