شناسهٔ خبر: 73961 - سرویس وزارتی

در اولین نشست کمیته بهره‌وری وزارت راه شهرسازی:

فرآیند اجرای چرخه مدیریت بهره‌وری و گام‌های دهگانه آن در وزارت راه و شهرسازی تبیین شد

اولین کمیته بهره‌وری وزارت راه و شهرسازی اولین نشست کمیته بهره‌وری وزارت راه و شهرسازی با هدف اجرای بند الف ماده ۵ قانون برنامه ششم توسعه، فرآیند اجرای چرخه مدیریت بهره‌وری و گام‌های ده‌گانه آن تبیین شد و تکمیل کاربرگ‌های گام یکم تا ششم مطابق برنامه زمانبندی سازمان ملی بهره‌وری ایران در دستور کار قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی اولین نشست کمیته بهره‌وری وزارت راه و شهرسازی به ميزبانی محسن صادقی مدیرکل دفتر ارزیابی‌های اقتصادی و مدیریت بهره‌وری حمل‌و‌نقل و دبیر کمیته بهره‌وری و با حضور نمایندگان حوزه ستادی و سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه و بانک مسکن، ۲۱ مهرماه برگزار شد.

در این نشست با هدف اجرای بند الف ماده ۵ قانون برنامه ششم توسعه، فرآیند اجرای چرخه مدیریت بهره‌وری و گام‌های دهگانه آن تبیین شد و تکمیل کاربرگ‌های گام یکم تا ششم مطابق برنامه زمانبندی سازمان ملی بهره وری ایران در دستور کار قرار گرفت.

محسن صادقی دبیر کمیته بهره‌وری پس از استماع نظرات اعضای کمیته تاکید کرد: حوزه ستادی، سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه ضمن اقدام به تشکیل کارگروه تخصصی حوزه خود، نسبت به اصلاح و تکمیل لیست اعضای پیشنهادی کمیته و کارگروه و نیز تکمیل کاربرگ‌های گام دوم تا ششم اقدام نمایند.

همچنین وی خاطر نشان کرد: به منظور الگوسازی و تقویت فعالیت‌های بهره‌وری در وزارت متبوع، کمیته بهره‌وری آمادگی دارد تا با برگزاری جلسات دوره‌ای، امکان ارائه گزارش عملکرد بهره‌وری را برای حوزه‌های مختلف فراهم سازد.

وی با اشاره به اينكه بهره‌وري به معناي واقعي آن بايد در سلولهاي خدمات ارائه شده به مشتريان جاري شود گفت: فارغ از فعاليت‌هايی كه سازمان بهره‌وری برعهده ما قرار داده است باید نقاط ضعف سازمان‌ها و شركت‌ها در چرخه خدمات به مشتريان شناسايی شود و راهكارهايی براي بهبود آنها ارائه گردد.