شناسهٔ خبر: 73976 - سرویس جاده‌ای

معاون وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد:

تمام ظرفیت ناوگان اتوبوس، مینی‌بوس و سواری كرایه در بازگشت زائران به کار گرفته می‌شود

عبدالهاشم حسن نیا رئیس سازمان راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای ضمن تقدیر از همراهی تشکل‌های صنفی در جابجایی زائران اربعین حسینی گفت: تمام ظرفیت ناوگان اتوبوس، مینی‌بوس و سواری كرایه در بازگشت زائران از مرزهای غربی به مقاصد شهرهای مختلف به كار گرفته می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی روسای اصناف و تشکل های صنفی بخش حمل و نقل مسافربری جاده‌ای کشور در آخرین نشست هماهنگی مدیران سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با هدف مدیریت سفرهای اربعین زائران به ویژه در سفرهای بازگشت، آمادگی صد در صدی خود را برای انتقال زائران اعلام كردند.

طبق اعلام روابط عمومی سازمان راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای، عبدالهاشم حسن‌نیا معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس این سازمان ضمن تقدیر از همراهی تشكل های صنفی در جابه‌جایی زائران از ۱۰ مهرماه تا كنون اظهار داشت: با تلاش و همراهی اصناف و رانندگان از تمام ظرفیت ناوگان اتوبوس، مینی‌بوس و سواری كرایه در بازگشت زائران از مرزهای غربی به مقاصد شهرهای مختلف به كار گرفته می شود.

وی خاطرنشان كرد: نمایندگان تشكل‌های صنفی و شركت‌های حمل‌و‌نقل در پایانه‌های مرزی حضورفعال داشته باشند و وضعیت جا به جایی زائران را ساماندهی كنند.

مهران قربانی معاون حمل و نقل این سازمان در این نشست اظهار داشت: سفرهای اربعین یکی از مدل‌های بی‌نظیر سفر در دنیا محسوب می‌شود که برنامه‌ریزی خاصی را می‌طلبد و از نظر علمی به عنوان "برنامه‌ریزی حمل‌و‌نقل با عدم قطعیت" و تابعی از رفتارهای سفر مردم به شمار می‌آید.

 وی با بیان اینکه، بر اساس پیش‌بینی‌ها در ۱۵ روز بالغ بر سه میلیون زائر از کشور خارج می شوند و این جمعیت در سه روز به کشور بازمی‌گردند، افزود: مشارکت فعال دست‌اندرکاران و اصناف رمز موفقیت در جابه جایی مطلوب زائران اربعین است.

گفتنی است: در این نشست رئیس هیات مدیره و مدیرعامل اتحادیه شرکت‌های تعاونی مسافربری کشور، رئیس هیات مدیره کانون انجمن های صنفی کارفرمایی حمل و نقل مسافر کشور، رئیس هیات مدیره کانون سراسری انجمن های صنفی کارگری رانندگان ناوگان حمل و نقل جاده ای مسافر ایران، رئیس هیات مدیره و مدیرعامل اتحادیه شرکت‌های تعاونی مینی بوسرانی کشور، مدیرعامل اتحادیه شرکت های تعاونی سواری کرایه بین شهری كشور و رئیس هیات مدیره کانون سراسری انجمن های صنفی کارگری رانندگان سواری کرایه بین شهری کشور حضور داشتند و برای جابجایی زائران آمادگی کامل و ۱۰۰ درصدی اعلام کردند.