شناسهٔ خبر: 74058 - سرویس استان‌ها

عضو هيات مديره شرکت بازآفرينى شهرى ايران؛

باز‌آفرينى شهرى يكى از دغدغه هاى اصلی دولت است

جلسه بازآفريني عضو هيات مديره شرکت بازآفرينى شهرى ايران گفت: اولويت اول و سياست اصلى وزارت راه و شهرسازى توليد و رونق مسكن بوده و باز آفرينى شهرى يكى از دغدغه هاى اصلی دولت است.

به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره كل راه و شهرسازی استان اردبیل، عباس شفیعی در نشست با معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اردبیل و مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل افزود: توليد و رونق  مسكن اولويت اول و سياست اصلى وزارت راه و شهرسازى بوده و باز آفرينى شهرى يكى از دغدغه هاى اصلی دولت است.

وى از انعقاد قرارداد تخصيص تسهيلات كم بهره براى خانه اولى ها مابين وزارت راه و شهرسازى و بانك مسكن خبر داد و گفت: به زودى جزييات تخصيص تسهيلات كم بهره براى خانه اولى ها اعلام خواهد شد.

عضو هيات مديره شرکت بازآفرينى شهرى ايران ضمن درخواست همکاری سایر دستگاه‌های اجرایی در پروژه‌های بازآفرینی و خصوصا" طرح اقدام ملی، خواستار اعمال تخفیفات مناسب برای صدور پروانه و هزینه انشعابات در محلات هدف شد.

محبوب حیدری مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل نیز در این نشست گزارشی از پیشرفت پروژه‌ها، مسائل ، مشکلات و همچنین راهکار لازم را جهت تسهیل اجرای پروژه های بازآفرینی استان ارائه نمود و اظهار داشت: در راستای طرح اقدام ملی زمین مورد نیاز برای احداث حدود ۴۰۰ واحد مسكونى براى رونق ساخت و ساز در بخش مسكن و تامین نیاز متقاضیان در استان اردبیل آماده شده و در مرحله آگهى براى انتخاب پيمانكار مى باشد.

در ادامه این نشست مسعود امامی یگانه معاون هماهنگی امور عمرانى استانداری اردبيل حمایت همه دستگاه‌ها از اجرای پروژه های بازآفرینی را ضروری عنوان کرد و خواستار تخصیص اعتبارات شرکت بازآفرینی در اولین فرصت ممکن با توجه به شرایط جوی استان شد.

وی با اشاره به وضعیت تراکم بافت شهری در برخی از مناطق شهرهای استان بویژه در شهر اردبیل به ضرورت توجه ويژه به بازآفرينى شهرى با مشارکت همه دستگاه‌ها از جمله شهرداری‌ها تاکید کرد.

امامی یگانه خواستار تامین اعتبار برای تبدیل چندین مدرسه قدیمی به عنوان موزه شد و اختصاص اعتبار براى مطالعات و اجرای پروژه هاى بازآفرينى ، تخصيص اعتبارات تبصره ١٨ بمنظور تکمیل  پروژه هاى باز آفرينى شهرى،تخصيص قير رايگان براى محلات‌هدف با توجه به شرايط جوى و فصل كارى محدود در استان را یادآور شدند.

لازم به ذکر است شفیعی عضو هيات مديره شرکت بازآفرينى شهرى ايران به همراه مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل از پروژه های در دست احداث بازآفرینی ، پروژه خانه محله -زیرسازی - آسفالت معابر گلمغان-احداث کلانتری گلمغان - زمین پایگاه سلامت گلمغان-محلات قدیمی و بافت فرسوده - محله عالی قاپو و محوطه شیخ صفی الدین اردبیلی بازدید بعمل آوردند.