شناسهٔ خبر: 74072 - سرویس مسکن و شهرسازی

رییس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی:

دستورالعمل طراحی، اجرا و نگهداری ساختمان‌ها از سوی سازمان برنامه و بودجه ابلاغ می‌شود

محمد شکرچی زاده محمد شکرچی زاده با اعلام این مطلب که دستورالعمل طراحی، اجرا و نگهداری ساختمان‌های دولتی با اهمیت که با همکاری سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات عمومی و دولتی تدوین شده است و به زودی از سوی سازمان برنامه و بودجه ابلاغ می‌شود، گفت: نظرات مرکز با جزئیات در خصوص چگونگی انجام، تامین مالی و همچنین امکان‌پذیری برخی از پروژه‌های طرح اقدام ملی مسکن با جزییات به معاونت مسکن و ساختمان اعلام شده است.

محمد شکرچی‌زاده رییس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، در خصوص همکاری مشترک مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات عمومی و دولتی، گفت: پروژه مشترک مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با سازمان مجری در خصوص تهیه دستورالعمل‌های طراحی، اجرا و نگهداری ساختمان های دولتی از سال ۹۴ آغاز شد که کارهای تصویب و برگزاری کمیته های فنی آن انجام شده است.

رییس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با اشاره به اینکه دستورالعمل طراحی، اجرا و نگهداری ساختمان‌های دولتی با همکاری سازمان برنامه و بودجه منتشر می‌شود تا انجام آن به صورت تکلیف قانونی درآید، خاطرنشان کرد:  مهمترین ویژگی این دستورالعمل در خصوص بهره‌برداری مستمر از ساختمان‌های دولتی همچون بیمارستان‌هاست که با پروژه بهتاب (تاب‌آور کردن بیمارستان‌ها و مراکز حیاتی) مکمل می شود و به اجرا در خواهد آمد.

شکرچی‌زاده افزود: در حال حاضر دستورالعمل به سازمان برنامه و بودجه ارسال شده و در کمیته‌های تخصصی آن در دست بررسی قرار دارد. پیش‌بینی می‌شود ظرف یک تا دو ماه آینده به عنوان نشریات سازمان برنامه و بودجه ابلاغ می‌شود.

وی همچنین در خصوص طرح اقدام ملی مسکن و فعالیت‌ها و مطالعاتی که مرکز در این خصوص انجام داده یا در دست انجام دارد، گفت: نظرات مرکز با جزئیات در خصوص چگونگی انجام، تامین مالی و همچنین امکانپذیری برخی از پروژه‌های طرح اقدام ملی مسکن با جزییات به معاونت مسکن و ساختمان اعلام شده است.

رییس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی همچنین اعلام کرد: مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی در خصوص طرح اقدام ملی مسکن مطالعات گسترده ای را انجام داده که در آنها امکانپذیری برخی از پروژه ها نیز سنجیده شده است.

وی یادآور شد:در خصوص تامین منابع مالی طرح اقدام ملی مسکن نیز یکسری مطالعات انجام شده که موارد آن به معاونت مسکن و ساختمان اعلام شده است.