شناسهٔ خبر: 74107 - سرویس جاده‌ای

دبیر کمیته حمل‌ونقل و سوخت ستاد مرکز اربعین اعلام کرد

خروج بیش از ۳ میلیون زائر اربعین حسینی از مرزهای کشور / حدود ۲ میلیون پیامک به زائران ارسال شد/ بازگشت ۱ میلیون و ۷۰۰ هزار زائر به کشور در سه روز آینده

اربعین دبیر کمیته حمل‌ونقل و سوخت ستاد مرکزی اربعین از خروج بیش از سه میلیون زائرا اربعین حسینی از مرز‌های کشور تا این لحظه خبر داد و گفت: برای سه روز آینده ۱۰۰ درصد ظرفیت ناوگان عمومی حمل‌ونقل جاده‌ای مورد استفاده قرار می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی منوچهر سلمان زاده با اشاره به آخرین وضعیت تردد زائران اربعین حسینی و تمهیدات بازگشت زائران اظهار داشت: امسال استقبال گسترده‌ای از مراسم اربعین به عمل آمده و آمارها حاکی از خروج بیش از سه میلیون زائر از مرزهای کشور است.

وی افزود: طبق بررسی‌های انجام گرفته تا این لحظه، آمارها حاکی از بازگشت یک میلیون و ۷۰۰ هزار  زائر ایرانی در ۳ روز آینده است.

سلمان زاده  با اشاره به تمهیدات جابجایی زائران در ایام اوج سفرهای اربعین  نیز گفت: در ابتدا حدود ۸ هزار دستگاه اتوبوس برای جابجایی زائران پیش‌بینی شده بود اما در ادامه با بررسی‌های صورت گرفته نشان داد که باید از ۱۰۰ درصد ناوگان داخلی برای سه روز آینده استفاده شود.

دبیر کمیته حمل‌ونقل  و سوخت ستاد مرکزی اربعین تصریح کرد: اگرچه موج رفت زائران اربعین حسینی در ۱۵ روز اتفاق افتاد اما این خیل عظیم جمعیتی در سه تا چهار روز قصد بازگشت به کشور را دارند که حاکی از ازدحام ۴ برابری در روز‌های آینده است.

مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل‌ونقل بین‌المللی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای به ارسال حدود دو میلیون پیامک به زائران اشاره کرد و گفت: در این پیامک‌ها از زائران برای دریافت اطلاعات مربوط به زمان و مرز مورد نظر برای بازگشت سوال شده است  که همین اطلاعات دریافتی حاکی از افزایش بازگشت زائران از مرز مهران است.

وی با توجه به پیش‌بینی‌ها مبنی بر ازدحام جمعیت در چهار روز اوج سفرهای اربعین حسینی از مردم درخواست کرد: زائران از هر مرزی خارج شده‌اند از همان مرز به کشور بازگردند. همچنین سرویس‌ها برای بعد از اربعین نیز دایر است و زائران محترم می‌توانند بازگشت خود را به فردای روز اربعین موکول کنند.

سلمان زاده در پایان با اشاره به دو مرحله‌ای بودن سفر بازگشت زائران از مرز مهران حد فاصل روزهای ۲۴ تا ۲۹ مهرماه نیز یادآور شد: در این روزها زائران از مهران به سه پایانه کرمانشاه، همدان و اندیمشک که علاوه بر خدمات حمل‌ونقل جاده‌ای از حمل‌ونقل ریلی و هوایی هم برخوردار هستند منتقل می‌شوند و سپس به مقصد شهرهای خود سفر را ادامه می‌دهند.