شناسهٔ خبر: 74127 - سرویس استان‌ها

مدیر کل راه و شهرسازی استان قزوین:

تامین مسکن کارکنان نیروهای مسلح قزوین در دستور کار طرح اقدام ملی مسکن استان است

حق لطفی مسعود حق لطفی با اشاره به تفاهم نامه منعقد شده میان وزارت خانه های راه و شهرسازی و دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: مراحل انعقاد تفاهم نامه استانی جهت اجرایی شدن طرح تامین مسکن کارکنان نیروهای مسلح استان آغاز شد.

به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین، در راستای تحقق طرح اقدام ملی تولید مسکن و برای اجرای تفاهم‌نامه منعقد شده میان وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و وزارت راه و شهرسازی برای تامین مسکن مناسب جهت کارکنان ایثارگر نیروهای مسلح، جلسه ای مشترک با حضور مدیرکل و معاونین اداره کل راه و شهرسازی و نماینده وزارت دفاع در استان قزوین و نمایندگان سایر نیروهای مسلح برگزار شد.

مسعود حق لطفی با تاکید بر ضرورت اجرای طرح اقدام ملی تولید مسکن عنوان کرد: تامین مسکن برای نیروهای مسلح یکی از شقوق این است که با توجه به تفاهم نامه وزارت دفاع و راه و شهرسازی مقرر شده که ۱۰۰ هزار واحد در کل کشور برای کارکنان و بازنشستگان نیروهای مسلح احداث شود که با توجه به برش استانی، مراحل انعقاد تفاهم نامه استانی آن هم آغاز شده است.

وی اضافه کرد: این تفاهم‌نامه در راستای اجرای منویات فرماندهی معظم کل قوا و همچنین سیاست‌های حمایتی دولت و اهمیت موضوع مسکن در اقتصاد خانواده و رونق تولید و اشتغال انعقاد شده و تمامی کارکنان و بازنشستگان نیروهای مسلح و سازمان‌ها مؤسسات و شرکت‌های وابسته به نیروهای مسلح شامل این تفاهمنامه خواهند شد.

مدیرکل راه و شهرسازی مدت زمان اجرای این پروژه از سوی وزارت راه را سه سال اعلام کرد و افزود: با توافق طرفین مدت قابل تمدید خواهد بود که بر اساس این توافقنامه شناسایی و معرفی کارکنان و بازنشستگان فاقد مسکنِ واجد شرایط به وزارت راه و شهرسازی بر عهده وزارت دفاع خواهد بود.