شناسهٔ خبر: 74160 - سرویس وزارتی

وزیر راه و شهرسازی:

طرح جامع پایانه مرزی مهران تهیه می‌شود

محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی با اشاره به ظرفیت پایین پایانه مرزی مهران برای پاسخگویی به نیاز کنونی زائران اربعین حسینی گفت: طرح جامع پایانه مرزی مهران تهیه می‌شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی در بازدید از پایانه مرزی مهران استان ایلام، ضمن تشکر از کارکنان این پایانه و اعضای ستاد اربعین گفت:  هر سال با مقیاس و اندازه متفاوتی از عبور و مرور در پایانه مرزی مهران مواجه می شویم.

وی ادامه داد: پایانه مهران برای حجم مشخصی از رفت‌وآمد طراحی شده، و طراحی این پایانه برای آن حجم مشخص هوشمندانه بوده است. اما امروز ظرفیت این پایانه به هیچ وجه پاسخگو نیست و اقدامات مکمل نیز نمی‌تواند به ایجاد انضباط رفت‌وآمد و قابلیت مدیریت قدرتمند کمک کند.

اسلامی از اقدام برای تدوین طرح جامع پایانه مرزی مهران خبر داد و افزود: در این طرح مسیرهای موکب، بازرگانی و خودرو را از یکدیگر تفکیک می‌کنیم تا بتوانیم با ایجاد یک پایانه با کیفیت بالا، ساماندهی پایانه را اجرایی و یک وضع مطلوب برسیم.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به ساماندهی راه‌های منتهی به مرز مهران در داخل کشور گفت: راه های مواصلاتی داخل ایران تا حد خوبی ساماندهی شده و  به غیر از ۹ کیلومتر از واریانت کنجاندیم، باند دوم در باقی مسیر تکمیل شده است. امیدواریم این مسیر باقیمانده نیز به سرعت تکمیل شود.

وی ادامه داد: اما در مورد راه‌های منتهی به مرز مهران در کشور عراق نارسایی‌هایی وجود دارد و مردم در این راه‌ها با مشکلاتی مواجه هستند. در روزهای آینده وزیر حمل و نقل عراق مهمان ما خواهد بود تا بتوانیم برای اجرایی کردن توافقات پیشین در این زمینه گفت‌وگو کنیم.

اسلامی افزود: پیش‌ از این در این رابطه گفت‌وگو و توافق شده است، اما فضای آن کشور برای اجرایی کردن توافقات مناسب نبوده است. امیدواریم بتوانیم این مهم را به انجام برسانیم و وضعیت آن سوی مرز نیز سامانی پیدا کند و مردم دچار مشکل نشوند.