شناسهٔ خبر: 74265 - سرویس هوایی

رييس هيات مديره و مديرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوايی ايران خبر داد

برنامه‌ريزی برای نوسازی تجهيزات و تامين نيروهای مورد نياز مراقبت پرواز کشور

بازدید سیاوش امیرمکری در بازديد از مرکز کنترل فضای کشور و برج مراقبت فرودگاه مهرآباد به مناسبت روز جهانی کنترلرهای ترافيک هوايی با اشاره به کمبود نيروی انسانی و نيز ضرورت تامين تجهيزات مورد نياز اتوماسيون مرکز کنترل، از برنامه ريزی برای برطرف کردن نيازها و مشکلات موجود خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران، سیاوش امیرمکری در این بازدید که روز گذشته ( 28 مهر) مصادف با روز جهانی کنترلر ترافیک هوایی با همراهی سعید اکبری و ابراهیم مرادی، اعضای هیات مدیره، محمد امیرانی، معاون مدیر عامل و عباس مسیبی، سرپرست روابط عومی شرکت به میزبانی مسعود نیکبخت، مدیرکل کنترل ترافیک هوایی انجام شد، ضمن تاکید بر اشراف خوب محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی بر حوزه های هوانوردی عنوان کرد: وزیر راه و شهرسازی کاملا واقف بر معضلات و مشکلات امروز صنعت هوانوردی است.

مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران با تاکید بر ضرورت نوسازی مرکز کنترل فضای کشور افزود: اکنون به دلیل تحریم ها با مشکلات زیادی در تامین تجهیزات مواجه هستیم ولی برای بررطف کردن مسایل موجود برنامه ریزی داریم.

وی با اشاره به کمبود نیروی انسانی در حوزه هوانوردی عنوان کرد: کمبود نیروی مورد نیاز احصا شده و به سازمان امور اداری و استخدامی اعلام شده که امیدواریم به زودی شاهد برطرف شدن بخشی از کمبودهای موجود باشیم.

در این بازدید همچنین اعضای هیات مدیره از زحمات کنترلرهای مراقبت پرواز قدردانی کردند.

ابراهیم مرادی عضو هیات مدیره و راهبر امور توسعه مدیریت و منابع نیز در جریان این بازدید بر اهمیت نقش کنترلرهای ترافیک هوایی در ایجاد آسمانی امن برای پروازها تاکید و از زحمات آنان قدردانی کرد.

وی همچنین کمبود نیروی انسانی در این بخش را از جمله مواردی عنوان کرد که می بایست به آن توجه ویژه شود.

محمد امیرانی، معاون عملیات هوانوردی در سخنانی عنوان کرد: آرامش امروز فضای کشور نتیجه مسوولیت پذیری کنترلرهای مراقبت پرواز است که فارغ از هیاهو و با وجود مشکلات بسیار تلاش می کنند دلسوزانه ایمنی پروازها را تامین کنند.

همچنین مسعود نیکبخت، مدیرکل کنترل ترافیک هوایی در سخنانی بر تلاش های بی وقفه کنترلرها برای تامین ایمنی پروازها و نیز حمایت های خوب مدیرعامل و اعضای هیات مدیره از این اداره کل تاکید کرد.

ایوب رضایی، دبیرکل جامعه متخصصان مراقبت پرواز نیز در این بازدید بر ضرورت تعامل هرچه بیشتر میان جامعه متخصصان و شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران تاکید و آمادگی این تشکل را برای یاری رساندن برای برطرف کردن مشکلات اعلام کرد.

در ادامه، مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران از برج مراقبت مهرآباد نیز بازدید و از تلاش های کنترلرهای این فرودگاه قدردانی کرد.

در این بازدید، میرسعید صفی نیا، مدیرکل فرودگاه مهرآباد، گزارشی از روند بهسازی برج مراقبت فرودگاه ارایه کرد.

بهسازی برج مراقبت شامل بخش های الکتریکال، مکانیکال، تکنیکال، تاسیسات، درب ورودی و ساختمان تسهیلات از سه ماه پیش آغاز شده و تا یک ماه آینده به پایان می رسد.