شناسهٔ خبر: 74294 - سرویس هوایی

مدیرکل فرودگاه های هرمزگان:

فرودگاه های هرمزگان عملیاتی هستند/ آمادگی فرودگاه های بندرعباس و بندرلنگه برای عملیات امداد و نجات

محمود امانی بنی مدیرکل فرودگاه های استان هرمزگان از عملیاتی بودن فرودگاه های این استان پس از زمین لرزه منطقه کوخرد خبر داد و گفت: فرودگاه های بندرعباس و بندرلنگه برای عملیات امداد و نجات احتمالی آمادگی دارند.

محمود امانی بنی، مدیرکل فرودگاه های استان هرمزگان از عملیاتی بودن فرودگاه های استان پس از زمین لرزهدر منطقه کوخرد هرمزگان خبر داد و گفت: خوشبختانه هیچکدام از زیرساخت های فرودگاه های استان در اثر زلزله آسیب ندیده اند و در حال حاضر عملیات پروازی در این فرودگاه ها به صورت عادی ادامه دارد.

وی به آمادگی فرودگاه های استان هرمزگان برای مشارکت در عملیات امداد و نجات احتمالی اشاره کرد و افزود: به ستادهای بحران استان و شهرستان اعلام کرده ایم که فرودگاه های بندرلنگه و بندرعباس در آماده باش هستند و امکان انجام عملیات امداد و نجات در این فرودگاه ها وجود دارد.

امانی بنی ادامه داد: فرودگاه بندرلنگه با مرکز زمین لرزه ۱۲۵ کیلومتر فاصله دارد و نزدیک ترین فرودگاه از منظر دسترسی جاده ای به شمار می رود. این فرودگاه می تواند در روشنایی روز، یعنی از طلوع تا غروب آفتاب برای عملیات امدادی مورد استفاده قرار بگیرد. همچنین فرودگاه بندرعباس نیز به صورت ۲۴ ساعته آماده پشتیبانی از عملیات امداد و نجات است.