شناسهٔ خبر: 74339 - سرویس استان‌ها

بیش از چهار میلیون تن کالا در سیستان و بلوچستان جابه‌جا شد

کامیون رئیس اداره حمل و نقل کالای سیستان و بلوچستان از جابه جایی چهار میلیون و ۹۴۹ هزار تن کالا توسط ۳۱۶ هزار سفر ناوگان باری در ۶ ماه نخست امسال در این استان خبر داد و افزود: تعداد کالاهای جابجا شده این مدت نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۱ درصد در تناژ و ۴۶ درصد در تعداد سفر رشد داشته است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سیستان و بلوچستان، محمد یاسین احمدیان با بیان اینکه این میزان کالا توسط  ۱۱۴ شرکت حمل و نقل داخلی استان جابه‌جا شده است، اظهار داشت: مواد نفتی و مصالح ساختمانی عمده کالاهای حمل شده در این مدت بوده است.

وی با اشاره به اهمیت بندر چابهار به عنوان یک بندر مهم و استراتژیک در جنوب استان به دلیل دسترسی  به آبهای آزاد بین المللی از طریق اقیانوس هند که از مهم ترین ظرفیت های ترانزیتی این بندر اقیانوسی محسوب می شود، افزود: بیشترین حمل بار ۶ ماه نخست سالجاری با یک میلیون و ۴۸۱ هزار و ۷۰۰ تن به این بندر اختصاص یافته است.

رئیس اداره حمل و نقل کالای اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سیستان و بلوچستان از ورود ۹۴ فروند کشتی حامل کالاهای استراتژیک و تجاری به همراه فرآورده های نفتی در ۶ ماهه سالجاری به بندر چابهار خبر داد و افزود: تعداد کشتی های ورودی طی این مدت نسبت به مدت مشابه سال گذشته با ۶۳ فروند ۴۹ درصد رشد داشته است.

احمدیان ادامه داد: یک میلیون و ۵۶۲ هزار و ۸۷۸ تن کالا در این مدت توسط کشتی های ذکر شده وارد بندر چابهار شده است که در مقایسه با سال گذشته در تناژ افزایش ۱۰۹ درصدی را نشان می دهد.

رئیس اداره حمل و نقل کالای اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سیستان و بلوچستان خاطر نشان کرد: این استان به عنوان پهناورترین استان کشور با دارا بودن قابلیت‌های فراوان نظیر دسترسی به آبهای آزاد و بازارهای بزرگ کشورهای همسایه ظرفیت ویژه ای در زمینه صادرات و ترانزیت دارد.

احمدیان تصریح کرد: هم اینک ۱۳۵ شرکت حمل و نقل داخلی در استان مجوز فعالیت دریافت کرده اند که از این تعداد ۱۰ شرکت حمل و نقل فرآورده های نفتی و تعداد ۱۲۵ شرکت حمل و نقل داخلی کالا شامل شرکت و موسسات حمل و نقل خصوصی و شعبات شرکت های حمل و نقل دولتی است.