شناسهٔ خبر: 74376 - سرویس استان‌ها

مدیرکل راه وشهرسازی گیلان خبر داد

برای احداث و نوسازی بافت فرسود تسهیلات کم بهره اعطا می‌شود

ماکان پدرام مدیرکل راه وشهرسازی گیلان گفت: این اداره کل به نمایندگی از طرف شرکت بازآفرینی شهری ایران به کلیه اشخاصی که در محدوده مصوب بافت فرسوده شهری مبادرت به احداث و نوسازی بنا نمایند، برای دریافت تسهیلات با بهره کم به بانک عامل معرفی می‌نماید.

به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي به نقل از اداره ارتباطات واطلاع رسانی اداره كل راه وشهرسازی استان گیلان، ماکان پدرام اظهار داشت: بافت‌های فرسوده ، محلات ناکارآمدی درفضای شهری است که مسائل وپیچیدگی‌های اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی خود را دارد این بافت ها به مرور زمان فرسوده‌تر شده و علاوه برفرسودگی ابنیه، شبکه تاسیسات شهری آنها نیز فرسوده وکارکردهای شهری خود را از دست می دهند .

پدرام با بیان اینکه این محله ها دارای مشکلات رو بنایی و زیر ساختی هستند تصریح کرد:این محلات و بافت‌ها از یک سو دارای ریشه‌های سکونتی ارزشمند با غنای فرهنگی، اجتماعی و معماری است و از طرف دیگر به جهت فرسودگی شدید، نبود دسترسی مناسب به خدمات شهری و بهداشتی، وجود مشکلات اجتماعی و امنیتی و آسیب‌پذیری در برابر زلزله، سیل و آتش سوزی و نیز تطابق نداشتن با زندگی امروز شهری و شهرسازی مدرن ، دارای مشکلات رو بنایی و زیر ساختی هستندکه برای احیاء ونوسازی این بافت ها دولت تسهیلاتی با شرایط ویژه درنظر گرفته است.

مدیرکل راه وشهرسازی گیلان در ادامه خاطر نشان کرد:علاوه بر بخشودگی ومعافیت ۵۰ درصدی عوارض صدور پروانه ساختمانی به ازای هر واحد مسکونی که در این محدوده احداث یا نوسازی می شود ،مبلغ ۴۰ میلیون تومان وام با بهره ۹درصد پرداخت می گردد.

مدیرکل راه وشهرسازی گیلان دوره مشارکت این تسهیلات را ۳۰ ماه عنوان کرد وافزود:۵۰ درصد این تسهیلات قابل تقسیط ومابقی پس از پایان مشارکت تسویه می گردد.

وی خاطرنشان کرد:علاوه بر دریافت این تسهیلات ،تسهیلات دیگری به مبلغ ۱۰الی۶۰ میلیون تومان متناسب با (نوع ساخت ،نوع شهر ویا اینکه افراد حرفه ای یا غیرحرفه ای مبادرت به ساخت نمایند) با بهره ۱۸ درصد از بانک مسکن  با دوره تقسیط۱۲۰ ماهه اعطاء می شود.