شناسهٔ خبر: 74395 - سرویس مسکن و شهرسازی

معاون بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی:

قرارداد تسهیلات ۱۲۷ هزار واحد مسکونی سیل‌زده با بانک‌ها منعقد شد/ بازسازی مناطق سیل‌زده خوزستان و گلستان طبق زمانبندی انجام می‌شود

عزیزالله مهدیان عزیزالله مهدیان آخرین روند بازسازی و تعمیر واحدهای مسکونی را در استان‌های سیل‌زده تشریح کرد و گفت: ۱۲۷ هزار واحد مسکونی سیل‌زده در سراسر کشور عقد قرارداد کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، عزیزالله مهدیان معاون بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در برنامه «تیتر امشب» به ارایه اقدامات بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در خصوص بازسازی و تعمیر واحدهای مسکونی سیل‌زده پرداخت.

عزیزالله مهدیان آخرین با اشاره به روند بازسازی و تعمیر واحدهای مسکونی در استان‌های سیل‌زده گفت: بیش از ۱۸۷ هزار واحد به بانک معرفی شده اند که از این تعداد ۱۲۷ هزار واحد عقد قرارداد کرده اند، از تعداد ۱۸۷ هزار واحد معرفی شده به بانک بیش از ۳۰ هزار واحد معیشتی و بیش از ۱۴۰ هزار واحد مسکونی تعمیری و یا احداثی محسوب می‌شوند.

معاون امور بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با بیان اینکه مرحله دوم تسهیلات قرض الحسنه که مصوب و ابلاغ شد سبب تاخیر در روند کار بانک‌ها بود، افزود: تسهیلات دوم که مصوب و ابلاع شد ماهیتا باید مشارکت مدنی و فروش اقساطی می شد که همین سبب شد تا برخی بانک ها کار را با تاخیر آغاز کنند.

مهدیان تصریح کرد: تلاش ما این است که عقد قراردادها هرچه سریعتر انجام شود و انتظار داریم تا بانک ها نهایت همکاری را با بنیاد برای اتمام ارایه تسهیلات به مردم سیل‌زده داشته باشند.

معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با تاکید بر اینکه روند بازسازی واحدهای تخریبی و همچنین تعمیر واحدهای مسکونی آسیب دیده از سیل فروردین امسال با سرعت در حال انجام است، خاطرنشان کرد: در برخی از استان ها از جمله خوزستان، هم اکنون فصل مناسبی برای بازسازی به شمار می‌رود و با تلاش عوامل اجرایی و همچنین مشارکت مردمی شاهد سرعت خوب کار در این استان هستیم.

وی اظهار امیدواری کرد تا طبق برنامه زمانبندی شده کار بازسازی واحدهای تخریبی و تعمیر واحدهای آسیب دیده به اتمام برسد.

مهدیان در ادامه روند کار در استان خوزستان را مثبت ارزیابی کرد و گفت: خوشبختانه با پایان فصل گرم، کارها در استان خوزستان شدت گرفته است و شاهد هستیم که در شادگان و دیگر مناطق سیل‌زده کار به سرعت پیش می رود.

وی ادامه داد: استان خوزستان جزو استان‌هایی است که پیش‌بینی می‌شود بیش از زمان‌بندی اعلام شده واحدهای احداثی آن به اتمام برسد.

معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در خصوص روند بازسازی‌ها در استان گلستان نیز اعلام کرد: گلستان جزو استان‌هایی است که مرحله اول تسهیلات را دریافت کرده و کار در حال نهایی شدن است. در دو شهرستان آق قلا و گمیشان نیز آب گرفتگی و نشست آب اندکی زمانبر شد و در عین حال طراحی سازه های گمیشان و آق قلا طراحی ویژه و خاصی بود که تلاش داریم تا تاخیر اندک روند بازسازی در این دو شهرستان استان گلستان را جبران کنیم و کار را با سرعت و دقت در این مناطق به پایان ببریم.

مهدیان در خصوص پروژه دیوار ساحلی در پلدختر و روند طولانی شدن آن نیز اعلام کرد: پلدختر سازه مخصوصی دارد و اولین بار است که در کشور چینین سازه ای با مشخصات خاص ساخته می شود. به همین دلیل در تلاش هستیم تا کار را با سرعت به پیش ببریم.