شناسهٔ خبر: 74396 - سرویس استان‌ها

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی خبر داد:

اعزام بیش از ۷ هزار زائر از خراسان جنوبی به مراسم عظیم اربعین حسینی توسط ناوگان عمومی استان

اتوبوس مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی گفت: امسال ۷۴۱۳ نفر زائر اربعین حسینی استان با ۲۲۹ سفر اتوبوسی جهت حضور در پیاده روی باشکوه اربعین حسینی به مرزهای خروجی کشور جابجا شدند که به نسبت سال قبل ۸۶ درصد افزایش داشته است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازي به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان خراسان جنوبی، جعفر شهامت افزود: صد درصد ناوگان فعال اتوبوسی استان به جابه‌جایی زائرین اربعین حسینی اختصاص یافته است.

 وی اظهار داشت: در ابتدای شروع طرح اربعین حسینی تعداد ۱۰۵ دستگاه اتوبوس برای اعزام زائران تدارک دیده شده بود که با توجه تخصیص صد در صدی ناوگان استان به این موضوع، حدود ۱۲۰ دستگاه کار جابه‌جایی زائرین را به صورت رفت و برگشت انجام داده اند که بیش ترین حجم جابه‌جایی مربوط به مرکز استان با بیش از ۴۸۲۰ زائر بوده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی همچنین بازگشت بیش از ۹۰ درصد از زائران اربعین حسینی به استان خبر داد و افزود: کلیه برنامه‌ریزی‌ها و تمهیدات لازم جهت بازگشت زائران کربلا توسط سازمان راهداری انجام شده است.

جعفر شهامت از استقرار همکاران اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان خراسان جنوبی در پایانه مرزی مهران و پایانه مرزی چزابه خبر داد و عنوان کرد: در روزهای انجام طرح ۲ تیم ۳ نفره از همکاران حوزه معاونت حمل ونقل این اداره کل جهت هماهنگی بازگشت زائران اربعین در پایانه مرزی مهران و پایانه چزابه حضور دارند و خدمات لازم را به زائران ارائه نمودند.

شهامت با اشاره به اینکه  هیچ گونه مشکلی در انتقال زائران از مرزها به استان خراسان جنوبی وجود ندارد تصریح کرد: ناوگان اعزامی از استان در کار جابجایی زائران که از ۱۰ مهرماه آغاز شده و تا ۳ آبان ماه ادامه دارد بصورت ویژه نسبت به ارائه خدمات مطلوب به زائرین استان خراسان جنوبی و سایر استان‌های کشور به‌صورت فعال مشارکت خواهند داشته‌اند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی افزود: زائران اربعین حسینی می توانند هرگونه شکایات خود را جهت رسیدگی به سامانه گویای ۱۴۱ و سامانه پیامکی ۳۰۰۰۵۶۱۴۱ اطلاع دهند.