شناسهٔ خبر: 74403 - سرویس ریلی

در دهمین نشست کمیسیون تخصصی ستاد مراکز لجستیک مطرح شد

نقاط پيشنهادی مشاوران شركت راه‌آهن در پهنه‌های اصفهان و زاهدان تاييد شد

برگزاری دهمین نشست کمیسیون تخصصی ستاد مراکز لجستیک کشور نقاط پيشنهادی مشاوران شركت راه‌آهن در پهنه‌های اصفهان و زاهدان در دهمین نشست کمیسیون تخصصی ستاد مراکز لجستیک تاييد شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، دهمین نشست کمیسیون تخصصی ستاد مراکز لجستیک با موضوع تدقيق جانمایی مراکز لجستیک پهنه‌های اصفهان و زاهدان با حضور اعضا و نمایندگان به ریاست مهدی صفری مقدم دبیر ستاد مراکز لجستیک کشور و مدیرکل دفتر طرح جامع و مدل‌های حمل‌ونقل در وزارت راه و شهرسازی برگزار شد.

در این جلسه مطالعات انجام‌شده در خصوص تدقيق جانمايي مراكز لجستيك در پهنه‌هاي مذكور با بررسي نقاط قوت و ضعف اراضي موجود در هر پهنه از منظر زيرساخت‌ها، شبكه‌هاي مواصلاتي، زيست‌محيطي، اقتصادي، اجتماعي و پدافند غيرعامل،‌ توسط مشاوران سازمان مسئول پهنه‌ها ارائه و به بحث گذاشته شد.

در خصوص پهنه اصفهان،‌ ضمن تاييد نقطه پيشنهادي دانشگاه اصفهان به عنوان مشاور پروژه، با توجه به وجود پيشنهاد ايجاد منطقه ويژه اقتصادي در شرق استان و همجواري احتمالي آن با نقطه پيشنهادي ايجاد دهكده لجستيك، مقرر شد با توجه به مزاياي مناطق ويژه براي خدمات لجستيك و به منظور بهره‌گيري حداكثري از معافيت‌هاي مالياتي و خدمات گمركي، دهكده لجستيك اصفهان حتي‌المقدور در مجاورت يا محيط بر منطقه ويژه احداث شود. جزئيات مربوط به چگونگی فعالیت سرمایه‌گذاران و ديگر ذي‌نفعان در مناطق ویژه اقتصادی و دهکده لجستیک با هماهنگي دبيرخانه، شركت راه‌آهن به عنوان سازمان مسئول و دبيرخانه شوراي‌عالي مناطق آزاد تجاري صنعتي و ويژه اقتصادي مشخص خواهد شد.

در ادامه این نشست، طرح جانمایی دهکده لجستیک پهنه زاهدان ارائه و عوامل تاثیرگذار در جانمایی بهینه مراکز لجستیک مانند وجود راه آهن میرجاوه به زاهدان، فعالیت فرودگاه زاهدان و وجود شبکه جاده‌ای و شهرک صنعتی تشریح شد و نقطه پيشنهادي مشاور مورد تاييد اعضا قرار گرفت. نقاط مربوط به دهكده‌هاي لجستيك اصفهان و زاهدان جهت تصويب در نشست بعدي ستاد مراكز لجستيك كشور مطرح خواهد شد.