شناسهٔ خبر: 74405 - سرویس استان‌ها

تکمیل طرح باز آفرینی برای ۱۰ محله در جلسه ستاد استانی بازآفرینی شهری استان زنجان

جلسه زنجان اولین جلسه ستاد استانی بازآفرینی شهری به ریاست مهرداد سلطانی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری زنجان با هدف مروری بر مصوبات آخرین جلسه ستاد استانی برگزار شد.

به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره كل راه و شهرسازی استان زنجان ، مسعود بیات منش رویکرد بازآفرینی کشور در برنامه های پیشرو برای هماهنگی بیشتر در سه قالب؛  تولید مسکن در محلات هدف از طریق تسهیلات ارزان قیمت ، تخفیفات صدور پروانه ، اعطای تراکم تشویقی، پروژه های روبنایی و زیربنایی ، تأمین زیرساخت های محلات هدف و تصویب اعتبار از صندوق توسعه برای ایجاد پروژه های مشترک و محلات هدف به تعداد ۶۰ پروژه،  انتخاب بخش خصوصی در قالب کارگزاری ، تسهیلگر و سامان دهی بافت های فرسوده ، جلب مشارکت انبوه سازان، توانمندسازی در کنار این برنامه ها اعلام نمود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان گفت : در استان  کارگزاران مراحل ثبت نام و تأیید را طی نموده اند ، تقسیم بندی محلات انجام شده است و در مرحله تعیین محلات هدف هستیم و منابع مالی آن از طریق شرکت بازآفرینی شهری تأمین شده است.

بیات منش از تهیه طرح های مناسب برای پروژه های محله محور در ۱۰ پروژه مختلف خبر داد.

در ادامه محسن محرمی یگانه معاون مسکن و بازآفرینی شهری اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان محلات هدف تصویب شده در تبصره ۱۸ را چهار شهر ( زنجان ، ابهر ، خرمدره ، قیدار ) اعلام و از تبادل موافقت نامه بین وزارت راه و شهرسازی و صندوق توسعه و سازمان برنامه و بودجه خبر داد.

در پایان ریاست جلسه مهرداد سلطانی به جمع بندی مطالب مطرح شده پرداخت و خواستار اجرای سریع و دقیق خواسته شده در اقدام ملی تولید مسکن در سال ۹۸ شد و بخش خصوصی را بهترین امکان و یاری رسان این طرح اعلام کرد.

سلطانی قول مساعد داد هرگونه ابهام یا کمبودی در این خصوص را با استاندار زنجان درمیان گذاشته تا در هیئت دولت توسط اوي مطرح شود.