شناسهٔ خبر: 74422 - سرویس مسکن و شهرسازی

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید بهارستان خبر داد:

پروژه قطار برقی بهارستان –اصفهان، میزبان اولین محموله ریل تولید ملی/ ۴۰۰۰ تن ریل از ذوب‌آهن اصفهان خریداری می‌شود

بازدید وزیر راه و شهرسازی از خط تولید ریل در مجموعه‌کارخانه‌های ذوب‌آهن مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید بهارستان از تأمین میزان چهار هزار تن ریل سبک شهری پروژه قطار برقی بهارستان–اصفهان توسط شرکت ذوب‌آهن اصفهان برای نخستین‌بار در کشور خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمدرضا احمدی، مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید بهارستان از تولید اولین ریل ملی تولیدشده کارخانه ذوب‌آهن، جهت استفاده در پروژه قطار برقی بهارستان–اصفهان خبر داد و گفت: این خط ریلی با طول ۱۵ کیلومتر(۱۰ کیلومتر به صورت گالری و پنج کیلومتر به صورت روباز) برای تکمیل و بهره‌برداری نیاز به چهار هزار تن ریل دارد که طبق‌ توافقات انجام‌شده قرار است در چندین محموله ۶۰۰ تنی از سوی شرکت ذوب‌آهن اصفهان تأمین شود.

وی با تأکید براینکه ساخت ریل سبک قطار شهری (ریل ۴۹) برای نخستین‌بار است که در داخل کشور تولید و عرضه می‌شود، گفت: با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری در استفاده از تولیدملی وارد این قرارداد شده‌ایم و از دو روز گذشته با همکاری شرکت ذوب‌آهن به‌طور رسمی تولید این نوع ریل را شروع کرده‌ایم.

هزینه خرید سه هزار تن ریل ملی به ذوب‌آهن اصفهان پرداخت شد

تلاش داریم تا پایان سال ۱۴۰۰ پروژه قطار شهری بهارستان-اصفهان را به بهره‌برداری برسانیم

احمدی، عنوان کرد: طبق توافقات انجام‌شده هزینه خرید سه هزار تن از ریل مورد نیاز بالغ بر ۴۵ میلیارد تومان توسط پیمانکار داخلی به شرکت ذوب‌آهن پرداخت و از خروج ارز از کشور جلوگیری خواهد شد. اولین محموله ۶۰۰ تنی ریل هم‌اکنون آماده‌شده و در مرحله تست آزمایشگاه قرار دارد و تا تاریخ دهم آبانماه به پیمانکار تحویل داده می‌شود.

عملیات زیرسازی و روسازی قطار شهری بهارستان به‌ترتیب ۹۰ و ۲۰ درصد پیشرفت دارد

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید بهارستان، پیشرفت فیزیکی عملیات زیرسازی و روسازی پروژه قطار برقی بهارستان–اصفهان را به ترتیب ۹۰ و ۲۰ درصد اعلام کرد و افزود: هم‌اکنون در حال احداث ایستگاه قطار در بهارستان و تکمیل عملیات روسازی هستیم که براساس برنامه تنظیم‌شده تلاش داریم تا پایان سال ۱۴۰۰ این پروژه را به بهره برداری برسانیم.

مترو بهارستان سه‌ ایستگاه دارد و در امتداد خط یک مترو اصفهان احداث می‌شود

احمدی در ادامه سخنان خود اعلام کرد: این خط ریلی که در امتداد خط یک مترو شهر اصفهان احداث می‌شود، دارای سه ایستگاه در شهر جدید بهارستان، راه آهن و سپاهان‌شهر است و در صورت بهره‌برداری می‌تواند ۲۷۰ هزار نفر را در روز جابه‌جا کند.

به گفته وی با توجه به گزارش‌های ارائه‌شده، عملیات خاکی ایستگاه بهارستان آغاز و دو ایستگاه دیگر در مرحله انتخاب شریک سرمایه‌گذار قرار دارند.