شناسهٔ خبر: 74489 - سرویس استان‌ها

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی عنوان کرد :

مراجعه بيش از ۲۵ هزار وسایل نقلیه سنگین به مراکز معاینه فنی آذربایجان غربی در نیمه نخست سال

کامیون مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی از مراجعه بالغ بر ۲۵ هزار وسایل نقلیه سنگین به مراکز معاینه فنی استان در نیمه نخست سال جاری خبر داد.

 به گزارش پايگاه خبري وزارت راه وشهرسازي به نقل از روابط عمومی، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی با تاکید بر ضرورت  کنترل مستمر  و دقیق مولفه های فنی وسایل نقلیه توسط رانندگان گفت : در نگهداری و حفظ ایمنی وسایل نقلیه سنگین مانند اتوبوسها و مینی بوسها این امر یک تکلیف و حق الناس برای رانندگان محسوب می‌شود چراکه وسایل نقلیه عمومی با مردم سر کار دارند و حفظ جان و امنیت آنها وظیفه مهمی است.

 ارسلان شکری گفت : در نیمه نخست سال جاری بالغ بر ۲۵ هزار از انواع وسایل نقلیه سنگین به مراکز معاینه فنی استان مراجعه نموده اند که از این تعداد ۲۳۰۰ وسیله نقلیه سنگین از آزمایشات فنی این مراکز رد شدند.

 وی بیشترین مراجعه به مراکز معاینه فنی را به ترتیب در شهرستانهای ارومیه ، مهاباد و بوکان ذکر کرد و افزود: شاخصه هایی همچون میزان آلاینده ها، آلودگی صوتی، لغزش جانبی چراغ ها، کیلومتر شمار ( تست سرعت ) ، عملکرد سیستم ترمزها، لقی جلوبندی و فرمان، نور چراغ ها، فرسودگی خودرو، باک غیر استاندارد و آج لاستیک در آزمایشات فنی وسایط نقلیه سنگین در مراکز معاینه فنی بررسی میشود.

 این مقام مسئول عملکرد ضعیف سیستم ترمز ، میزان آلاینده ها و لقی جلوبندی و فرمان را از مهمترین دلایل ردی وسایل نقلیه سنگین در مراکز معاینه فنی نام برد و گفت : کارشناسان اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی به صورت مرتب و مستمر علاوه بر مراکز معاینه فنی ، عملکرد و ایمنی این وسایل نقلیه را  مخصوصا در اتوبوسها و مینی بوسها کنترل میکنند و مسافرین نیز میتوانند گزارشات مربوط به عدم ایمنی آنها را به اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گزارش نمایند