شناسهٔ خبر: 74509 - سرویس استان‌ها

تشکیل ستاد اقدام ملی مسکن در اداره راه و شهرسازی سیستان وبلوچستان

اكبري زاهدان مدیر کل راه و شهرسازی سیستان وبلوچستان از تشکیل ستاد اقدام ملی مسکن در استان خبر داد.

به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره كل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان، عطاء اله اکبری اظهار داشت: در راستای تأکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر رفع مشکل مسکن جامعه هدف و پیرو ابلاغ طرح اقدام ملی مسکن توسط وزارت راه و شهرسازی ستاد اقدام ملی مسکن براي تسریع در اجرای طرح مذکور در اداره کل راه و شهرسازی استان تشکیل و اولین جلسه با حضور عطاء اله اکبری مدیر کل راه و شهرسازی استان ، معاونیان بازآفرینی شهری و مسکن، املاک و حقوقی و شهرسازی و معماری و روسای ادارات راه و شهرسازی تابعه و نمایندگان اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اتاق تعاون، بنیاد مسکن استان در سالن جلسات اداره کل راه و شهرسازی استان به ریاست عطاءاله اکبری برگزار شد.

در ابتداء این جلسه رؤسای ادارات راه و شهرسازی اراضی تأمین شده براي اجرای طرح اقدام ملی را ارئه و سپس روشهای واگذاری زمین در قالبهای مختلف جهت تسریع در کار تشریح شد.

مدیر کل راه و شهرسازی استان بیان داشت: حدود ۸۰ درصد اراضی مورد نیاز طرح تأمین گه پس از اعلام سامانه ثبت نام و پالایش متقاضیان، عملیات اجرایی حدود ۲۵۰۰ واحد در زاهدان و بصورت همزمان در سایر شهرهای استان آغاز خواهد شد.

وی در ادامه افزود: اقشار هدف این طرح خانوارهای با درآمد متوسط و همچنین اقشار کم درآمد تحت پوشش دستگاههای متولی از قبیل کمیته امداد، خیرین مسکن ساز، بهزیستی و.. است.

اکبری تصریح کرد: چهار شرط اصلی برای خانه دار شدن افراد: ۱. متأهل بودن ۲. سکونت در محل مورد تقاضا ۳. عدم دریافت زمین یا واحد مسکونی دولتی( فرم ج سبز) ۴. نداشتن ملک شخصی است.

مدیر کل راه و شهرسازی در ادامه گفت:در سایر شهرهای استان نیز اقدامات لازم برای تأمین زمین آغاز شده است که تاکنون برخی از شهرهای جنوب استان زمین تأمین شده است متعاقب اعلام سامانه از سوی وزارت راه و شهرسازی کار ثبت نام از متقاضیان آغاز خواهد شد.