شناسهٔ خبر: 74518 - سرویس استان‌ها

با حضور مدیر کل دفتر بازرسی ، مدیریت عملکرد و حقوق شهروندی وزارت راه و شهرسازی

نشست شورای هماهنگی دستگاه‌های زیر مجموعه وزارت راه و شهرسازی در هرمزگان برگزار شد

شورا مدیر کل دفتر بازرسی، مدیریت عملکرد و حقوق شهروندی وزارت راه و شهرسازی در نشست شورای هماهنگی دستگاه‌های زیر مجموعه وزارت راه و شهرسازی در هرمزگان گفت: مدیران در روند اجرای کار با بینش و آگاهی بالاتر عمل نمایند.

به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره كل راه و شهرسازی استان هرمزگان، علی بخش رستمی در سومین جلسه شورای هماهنگی راه و شهرسازی در استان هرمزگان که با حضور مدیران کل دستگاه های زیر مجموعه وزارت راه و شهرسازی در این استان برگزار شد بیان داشت: ۵ ماموریت ویژه در حوزه مدیریت عملکرد حقوق شهروندان تکلیف شده که دستگاهها در خصوص عملکردشان باید آن را دنبال کنند و پاسخگو باشند که در نهایت این موارد جمع بندی و به عنوان ارزیابی عملکرد دستگاه مربوطه در جشنواره شهید رجایی ارائه خواهد شد.

مدیر کل دفتر مدیریت عملکرد و حقوق شهروندان وزارت راه و شهرسازی در خصوص پنج ماموریت ویژه که مفاد قانون مدیریت خدمات کشوری برای دستگاهها تکلیف کرده است اضافه کرد: سلامت اداری، مبارزه با فساد اداری و ارتقاء سلامت اداری، پاسخگویی به شکایات، ارزیابی عملکرد سازمان و پیگیری امورات مربوط به حقوق شهروندی پنج تکلیفی است که دستگاه ها مکلفند در اجرای دستور العمل حقوق شهروندی آنها را مورد توجه قرار دهند.

وی اظهار داشت: نتایج حاصل از ارزیابی عملکرد سال ۹۷ دستگاه های زیرمجموعه وزارت راه و شهرسازی در استان هرمزگان بر اساس هر یک از شاخص های عمومی، اختصاصی و مجموع آن متوسط رو به بالاست که این مطلوب است و چیزی جز بهبود عملکرد، کارآیی و بهره وری سازمان را بدنبال ندارد.

در ادامه رضایی مدیر کل راه و شهرسازی استان گزارشی از عملکرد و فعالیت های این اداره کل در بخش های مختلف ارائه داد و گفت: در حال حاضر استان هرمزگان دارای ۱۳۰۰۷ کیلومتر انواع راهها است که از این تعداد ۳۴ کیلومتر آزاد راه ۶۷۱ کیلومتر بزرگراه ۵۹۱ کیلومتر راه اصلی، ۱۷۷۴ کیلومتر راه فرعی و ۹۹۳۸ کیلومتر راه روستایی شامل ۴۹۶۷ كيلومتر راه آسفالته و ۱۲۹۳ كيلومتر راه شوسه و ۳۶۷۷ كيلومتر راه خاكي است.

رضایی با اشاره به این که در سال جاری تعداد ۱۲۸ پروژه راهسازی و ابنیه بزرگ در سطح استان هرمزگان در برنامه اجرایی می باشد عنوان داشت: احداث بزرگراه شامل ۱۰ پروژه به طول ۱۳۳ کیلومتر،احداث راه اصلی شامل ۹ پروژه به طول ۱۹۵ کیلومتر،احداث راه فرعی شامل ۹ پروژه به طول  ۱۳۰ کیلومتر،احداث ۵ دستگاه پل بزرگ با طول کل ۱۲۶۵ متر و احداث راه روستایی شامل ۹۵ پروژه به طول ۸۲۳ کیلومتر از طرح ها و پروژه های سال ۹۸ است.

آرش رضایی با تاکید بر اینکه راه و شهرسازی هرمزگان در سال ۹۸ هنوز هیچ سهمیه قیری بابت پروژه های راهسازی دریافت نکرده، گفت: از سال ۱۳۹۳ تاکنون ۲۰۰،۳۹۳ تن قیر به ارزش ریالی ۲۶۰ میلیارد تومان به اداره کل راه و شهرسازی استان هرمزگان ابلاغ و در پروژه های راهسازی مصرف گردید اما در سال جاری تاکنون هیچگونه قیری ابلاغ نشده و این مساله به کندی ساخت و سازها انجامیده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان هرمزگان تصریح کرد: در حوزه بازآفرینی شهری و بافت فرسوده نیز تعداد ۸ شهر از ۴۵ شهر استان هرمزگان در مساحتي بالغ بر ۴۲۴۶ هكتار و جمعيتي معادل ۳۶۵۶۰۸ نفر داراي بافت ناكارآمد است.

وی ادامه داد: اين محدوده هاي ناكارآمد شامل۱۵۶هكتار بافت ارزشمند تاريخي، ۱۷۰۰ هكتار سكونتگاه غيررسمي و ۲۳۹۰ هكتار بافت فرسوده مياني است که این تعداد ۴۱ محله را در برمي گيرد.

رضایی اذعان داشت : برنامه بازآفريني اين محدوده ها با نگاه محله محوري در حوزه تأمين خدمات روبنايي و زيربنايي، نوسازي مسكن و فعاليتهاي اجتماعي- فرهنگي در حال پيگيري است.

گفتنی است در این جلسه مدیران ادارات کل بنادر و دریانوردی، راه آهن، راهداری وحمل ونقل جاده ای، هواشناسی، آزمایشگاه فنی ومکانیک خاک، فرودگاه بین المللی بندرعباس، مدیر عامل شرکت عمران شهر جدید علوی و مدیرامورشعب بانک مسکن استان که به همراه معاون توسعه منابع و مسئول ارزیابی عملکرد دستگاه خود درجلسه حضورداشتند به ارائه گزارشی از اقدامات خود پرداختند.