شناسهٔ خبر: 74565 - سرویس بنادر و دریانوردی

نماینده مجلس شورای اسلامی خبر داد

وزارت خارجه در منطقه ویژه اقتصادی بندرامیرآباد نمایندگی مستقر می‌کند

جلسه نماینده شهرستان های بهشهر، نکا وگلوگاه در مجلس شورای اسلامی گفت: برای رفع موانع ورود و خروج و کنسولی مشتریان و سرمایه گذاران خارجی، دفتر نمایندگی وزارت خارجه در بندرامیرآباد ایجاد می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، علی محمد شاعری در بازدید از بندر امیرآباد، افزود:  تجهیز سخت افزاری، اداری و ارتقاء دیپلماسی اقتصادی با ایجاد دفتر نمایندگی وزارت خارجه در بندرامیرآباد ضرورت دارد.

وی با اشاره به اینکه بندرامیرآباد پیشران توسعه مازندران و منطقه ای تاثیرگذار در اقتصاد کشور اظهار داشت: در این راستا اقداماتی از قبیل افزایش ظرفیت اسمی تخلیه و بارگیری کالا به ۷,۵ میلیون تن، ارتقاء سطح گمرک امیرآباد به اداره کل و تلاش برای تبدیل منطقه ویژه اقتصادی بندرامیرآباد به منطقه آزاد انجام شده است.

نماینده شهرستان‌های بهشهر، نکا وگلوگاه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بندرامیرآباد به عنوان بزرگ‌ترین بندر حاشیه دریای خزر میزبان تعداد زیادی از مشتریان و سرمایه گذاران خارجی است، گفت: جهت رفع موانع ورود و خروج و کنسولی آنها ، دفتر نمایندگی وزارت خارجه در بندرامیرآباد ایجاد می شود.

سیاوش رضوانی؛ مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندرامیرآباد نیز با تأکید بر استفاده از تکنولوژی روز جهت تخلیه و بارگیری کالا به رشد ۳۱ درصدی تخلیه و بارگیری کالا از آغاز سال جاری تاکنون نسبت به مدت مشابه سال قبل اشاره کرد و از سهم ۶۶ درصدی بندرامیرآباد در بین بنادر شمالی کشور در این بخش خبر داد.

وی به رشد ۸۱ درصدی صادرات بندرامیرآباد در این مدت اشاره کرد و یادآور شد بندر امیرآباد در صادرات ، تخلیه کالاهای اساسی و تخلیه غلات به ترتیب سهم ۷۸ ، ۶۷ و ۶۴ درصدی در بنادر شمال کشور را داراست.

رضوانی در تشریح عملکرد بخش سرمایه گذاری و تأکید بر فرصت های بی نظیر سرمایه گذاری در بندرامیرآباد گفت: تاکنون ۱۳ هزار و ۶۱۲ میلیارد ریال سرمایه گذاری بخش خصوصی انجام شده که از این میزان ۶ هزار و ۷۰۴ میلیارد ریال پروژه های در حال ساخت و ۶ هزار و ۹۰۸ میلیارد ریال پروژه های به بهره برداری رسیده است ضمن اینکه میزان سرمایه گذاری بخش دولتی در این بندر ۸۵۰۰ میلیارد ریال می باشد.

گفتنی است، علی محمد شاعری و محمد رحیمی گرجی معاون اداری و مالی وزارت خارجه با حضور در منطقه ویژه اقتصادی بندرامیرآباد ضمن بازدید میدانی از مناطق عملیاتی و اراضی پسکرانه، در جلسه ای با مدیران این بندر به بررسی و نحوه ایجاد دفتر نمایندگی وزرات خارجه در بندرامیرآباد پرداختند.