شناسهٔ خبر: 74595 - سرویس استان‌ها

۲ کیلومتر راه روستای آنتنی مدحوک مهرستان در قالب "طرح ابرار" آسفالت شد

پخش آسفالت سرپرست اکیپ راهسازی و راهداری رسالت از اجرای عملیات خاکریزی، زیرسازی و آسفالت ۲ کیلومتر از راه روستای آنتنی مدحوک مهرستان در قالب "طرح ابرار" خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان، احمد بارک زهی اظهار داشت: با آسفالت این مسیر که از ۲۳ مهرماه به مدت ۲ هفته به طول انجامید ۱۲۰ خانوار دو روستای مدحوک و هند شریکی در مهرستان از مزایای آن بهره مند شدند.

وی با اشاره به اینکه روزانه ۵۴ راهدار و راننده با تجهیزات و ماشین آلات راهداری در غالب اکیپ رسالت که آغاز به کار آن از ۲۰ مرداد ماه امسال، شروع شده عملیات های مختلف راه های روستایی حوزه سراوان، جالق، سیب و سوران و مهرستان، را انجام داده اند گفت: علاوه بر آسفالت محور آنتی مدحوک، عملیات روکش آسفالت محور سراوان - ناهوک به طول ۶ کیلومتر، عملیات تکمیل و آسفالت واریانت محور سوران - سراوان به طول ۲ کیلومتر، عملیات بازگشایی محور روستایی گشت - دره نگاران ناهوک به طول ۷ کیلومتر و عملیات شانه سازی و ترمیم دریواسیون محور مهرستان - سوران به طول ۵ کیلومتر از مهمترین اقدامات راهداران طی مدت بوده است.

وی همکاری برای رفع مشکلات ناشی از بارندگی های مهرماه، رفع خرابی آبردگی شانه راه کیلومتر ۳۰ محور مهرستان - ایرانشهر و هدایت آب بوسیله ایجاد قنو و ترمیم یک دهانه پل یک متری در کیلومتر ۵۷ محور مهرستان - سرباز را از دیگر اقدامات اکیپ رسالت عنوان کرد.

سرپرست اکیپ راهسازی و راهداری رسالت خاطر نشان کرد: از آنجایی که بیشترین اقدامات این اکیپ در قالب طرح ابرار مورد توجه قرار گرفته نتایج ارزشمندی نظیر کاهش هزینه و افزایش سرعت عمل در تکمیل و ساخت راه‌های روستایی را به همراه داشته است.

لازم به ذكر است اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان با توجه به وسعت استان اقدام به تشكيل ۴اكيپ (وحدت، توحيد، تفتان و رسالت)  متمركز در چهار ناحيه كه به انجام عمليات راهداري مشغول هستند كرده است.