شناسهٔ خبر: 74630 - سرویس وزارتی

وزیر راه و شهرسازی در جمع خبرنگاران حبر داد

آغاز طراحی و مطالعات ساخت برای پایانه مرزی کوزه رش آذربایجان‌غربی / بیمارستان ۲۵۰ تختوابی سلماس تکمیل می‌شود/ تکمیل جاده خوی-مرند /ساخت ۲۰۰۰ کیلومتر راه روستایی در دستور کار است

محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی با اعلام این مطلب که تکمیل بیمارستان ۲۵۰ تختخوابی سلماس با سرعت در حال انجام است از تفاهم در خصوص مطالعه و طراحی پایانه مرزی کوزه رش خبر داد و گفت: تکمیل باقیمانده مسیر خوی-مرند در دستور کار قرار دارد و امسال ساخت و تکمیل ۲۰۰۰ کیلومتر راه روستایی در دستور کار قرار دارد که استان آذر‌بایجان غربی به دلیل پایین‌ بودن معدل کشوری در اولویت قرار دارد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی، صبح امروز در سفر به استان آذربایجان‌غربی در گفت‌وگو با خبرنگاران بخشی از اقدامات این وزارتخانه را اعلام کرد و گفت: در بحث توسعه راه‌های روستایی امسال طرح ملی اقدام برای راه‌های الویت‌دار روستایی (ابرار) در سطح کشور آغاز شده است و بر این اساس ساخت و تکمیل ۲۰۰۰ کیلومتر راه روستایی در دستور کار قرار دارد.

وی ادامه داد: استان آذر‌بایجان غربی به دلیل انکه از معدل کشوری پایین‌تر بوده در اولویت قرار گرفته و توسعه راه‌های روستایی به طول ۲۴۰ کیلومتر در استان در برنامه قرار دارد.

عضو کابینه دولت دوازدهم خاطرنشان کرد: با توجه به شروع فصل سرما و محدودیت‌های کاری، تمامی تلاش خود را خواهیم کرد تا پروژه‌های استان با حداکثر سرعت انجام شود و انجام توسعه راه‌های روستایی با سرعت ادامه یابد.

اسلامی با بیان اینکه  در گام بعدی، این طرح در سال ۹۹ دنبال خواهد شد و ساخت ۳۰۰۰ کیلومتر راه روستایی در برنامه قرار دارد، تصریح کرد: تلاش می‌کنیم استان آذربایجان غربی از لحاظ سرانه راه‌های روستایی آسفالته به معدل کشوری برسد.

این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنان خود توسعه راه‌های شریانی استان را از دیگر برنامه‌ها عنوان کرد و با اشاره به اینکه این استان از محورهای ترانزیتی کشور به شمار می‌رود گفت: تلاش می‌کنیم تا بخشی از راه باقیمانده مسیر خوی-مرند را تکمیل کنیم.

اسلامی همچنین از آغاز عملیات اجرایی احداث بیمارستان ۲۵۰ تختخوابی سلماس خبر داد و گفت: پیشتر به دلیل عدم تامین منابع مالی تکمیل این بیمارستان متوقف شده بود که خوشبختانه با پیگیری‌های برخی از نمایندگان و همچنین همکاران در «سازمان مجری»  آغاز شده و بیمارستان در حال تکمیل است.

اسلامی گفت: تلاش می‌کنیم مردم سلماس بتوانند از ظرفیت این بیمارستان بهره‌مند شده و هرچه سریع‌تر این بیمارستان به بهره‌برداری کامل برسد.

وزیر راه و شهرسازی همچنین از تفاهم برای طراحی و آغاز مطالعات پایانه مرزی کوزه رش خبر داد و گفت: از همکاران خود در سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خواسته‌ام تا در برنامه ۹۹، آماده سازی این پایانه در دستور کار قرار دهند تا تامین اعتبار شود.

وی در پایان اعلام کرد: احداث و توسعه راه‌های مواصلاتی استان در سال ۹۹ در دستور کار قرار می‌گیرد.