شناسهٔ خبر: 74665 - سرویس مسکن و شهرسازی

مدیر شعب بانک مسکن استان قزوین خبر داد

۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات به بافت‌های فرسوده پرداخت می‌شود / ۳۲۲ واحد برای دریافت ۱۲۹ میلیارد ریال تسهیلات به بانک معرفی شده‌اند

بانک مسکن مدیر شعب بانک مسکن استان قزوین گفت: بانک مسکن به منظور احیای بافت‌های فرسوده و ناکارآمدی شهری و سکونتگاه‌های غیر رسمی به پرو‍ژه‌هایی که توسط اداره کل راه و شهرسازی استان در بافت‌های فرسوده شهری معرفی می‌شوند، تسهیلات ساخت مسکن پرداخت می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از پایگاه خبری بانک مسکن، سید اصغر حسینی- مدیرشعب بانک مسکن استان قزوین اظهار کرد: مرجع تایید واقع شدن ملک در محدوده مصوب بافت فرسوده صرفا" اداره کل راه و شهرسازی استان می باشد و متقاضی باید ابتدا ضمن مراجعه به این اداره کل و ثبت نام در سامانه ذی ربط نسبت به تکمیل مدارک وارایه معرفی نامه اقدام کنند.

حسینی گفت: مهلت ارایه معرفی‌نامه به بانک از تاریخ صدور حداکثر یک ماه بوده و پذیرش معرفی‌نامه بیش از این مدت در صورت تمدید برای بانک قابل پذیرش خواهد بود.

این مقام مسوول افزود: سقف این تسهیلات در شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت همچون شهر قزوین به سازندگان غیرحرفه‌ای۶۰۰ میلیون ریال، مجتمع سازان حرفه‌ای دارای پروانه انبوه‌سازی۸۰۰ میلیون ریال و مجتمع سازان حرفه‌ای دارای پروانه انبوه‌سازی که از فناوری‌های نوین استفاده می‌کنند یک میلیارد ریال و در شهرهای زیر ۲۰۰ هزار نفر جمعیت نیز به واجدین شرایط به ترتیب ۵۰۰، ۷۰۰ و۹۰۰ میلیون ریال پرداخت می‌شود که در قالب قرار داد مشارکت مدنی قابل‌انعقاد قرار داد است.

مدیر شعب بانک مسکن استان قزوین اظهار داشت: قرارداد مشارکت مدنی با واجدین شرایط با نرخ ۹ و ۱۸درصد منعقد می‌شود.

حسینی خاطر نشان کرد: یارانه نوسازی و بهسازی بافت های فرسوده در حال حاضر صرفا" جهت دوران ساخت وبرای گروه های هدف است که مرجع تشخیص این امر در مرحله مشارکت مدنی نهاد صدور معرفی نامه است.

وی در خاتمه گفت: تسهیلات ساخت پس از ثبت قطعی قرارداد متناسب با پیشرفت فیزیکی پروژه در مراحل مختلف و با تایید ارزیاب بانک پرداخت خواهد شد که از ابتدای سال تا کنون ۳۲۲ واحد به مبلغ ۱۲۹ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال به بانک معرفی شده که در حال انعقاد قرارداد و پرداخت تسهیلات است.