شناسهٔ خبر: 74676 - سرویس استان‌ها

تردد در محورهای مواصلاتی سیستان و بلوچستان ۲۰ درصد افزایش یافت

تردد سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان از افزایش ۲۰ درصدی تردد در محورهای مواصلاتی استان در شش ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد و گفت: ابتدای فروردین ماه تا پایان شهریورماه امسال ۲۷ میلیون و۷۴ هزار و ۳۸۸ تردد توسط دستگاهای تردد شمار نصب شده در محورهای استان به ثبت رسیده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان، ایوب کرد با بیان اینکه این حجم تردد توسط ۷۴ دستگاه تردد شمار نصب شده در محورهای استان به ثبت رسیده است، گفت: سرعت متوسط در جاده‌های استان در شش ماه نخست امسال ۸۲ کیلومتر برساعت به ثبت رسیده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲ کیلومتر کاهش سرعت را نشان می‌دهد.

وی افزود: بیش‌ترین ترددهای این مدت به ترتیب در محورهای مواصلاتی بمپور – ایرانشهر با بیش از یک میلیون و ۴۲۵ هزار تردد، ایرانشهر – بمپور با بیش از یک میلیون و ۴۰۹ هزار  تردد و هیرمند – زابل با بیش از ۹۱۹ هزار تردد به ثبت رسیده است.

سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سیستان و بلوچستان گفت: همچنین در محورهای میرجاوه – زاهدان، نیکشهر – قصرقند و قصرقند – نیکشهر نیز در این مدت بیش‌ترین درصد سرعت غیرمجاز به ثبت رسیده است.

کرد در پایان از کاهش ۳ درصدی سرعت غیرمجاز در شش ماه نخست امسال در محورهای مواصلاتی سیستان و بلوچستان خبر داد و افزود: از رانندگان  انتظار می رود، ضمن رعایت سرعت مطمئنه در طول سفر به علائم نصب شده در محورها توجه کافی داشته باشند و با توجه به طولانی بودن برخی مسیرهای استان و احتمال خستگی و خواب آلودگی از استراحتگاه های بین راهی و مجتمع های خدماتی رفاهی در جهت استراحت و رفع خستگی استفاده کنند.