شناسهٔ خبر: 74688 - سرویس استان‌ها

جابه جایی ۷۰ هزار زائر اربعین حسینی توسط ناوگان حمل ونقل جاده ای استان قم

اتوبوس ۷۰ هزار زائر قمی اربعین حسینی با ۲۲۰۰دستگاه اتوبوس در بیست روز از مبدا قم به پایانه های مرزی چهار گانه با کشور عراق جابه جا شده اند.

به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي به نقل از روابط عمومي اداره كل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان قم،  ابوالفضل جمالی گفت: به منظور شرکت زائران استان قم در راهپیمایی اربعین حسسینی در ۲۰ روز ۷۰ هزار زائر قمی با ۲۲۰۰ دستگاه اتوبوس ناوگان حمل ونقل جاده ای  به مرزهای مهران ، شلمچه ،چزابه و خسروی سفر کرده اند.

جمالی در ادامه افزود: بیشترین زائران استان متقاضی سفر به مرز مهران بوده اند که در این رابطه تعداد ۱۱۴۳ دستگاه اتوبوس ۳۶۵۷۶ نفر زائر را به مرز مهران پایانه برکت منتقل کرده‌اند.

وی اضافه کرد: تعداد ۹۸۱ دستگاه اتوبوس ۳۱۳۹۲ نفر را به مرز شلمچه  ۳۶ دستگاه اتوبوس  ۱۱۵۲ نفر را به مرز چزابه  و ۴۰ دستگاه اتوبوس  ۱۲۸۰ نفر را به مرزخسروی رسانده‌اند. 

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قم با اشاره به اعزام ۳۰۰ دستگاه اتوبوس ناوگان حمل ونقل جاده ای استان  به مرزهای چهار گانه کشورعراق جهت بازگشت زائرین اظهار داشت: براي جلوگیری از هر گونه وقفه در جابه جایی دیگر مسافران شهرها به ویژه استان تهران  علاوه بر بسیج ناوگان مینی بوسی استان و بهره گیری از ناوگان غیر فعال اتوبوسی و سواری کرایه ها به تعداد ۶۹۹ دستگاه  خوشبختانه با وجود انبوه مسافر مراجعه کننده به پایانه مسافربری کوثر و میدان ۷۲ تن مشکل خاصی در جابه جایی مسافران  در استان نداشتیم .

در پایان جمالی با بیان این مطلب که جهت عزیمت مشتاقان بارگاه ملکوتی حضرت ثامن الحجج امام رضا (ع)  نیز بیش از ۴۰۵ دستگاه اتوبوس ناوگان حمل ونقل جاده ای  نزدیک به ۱۴ هزار نفر را از مبدا قم به مقصد مشهد مقدس جابه‌جا نموده اند افزود: اوج سفرهای اربعین حسینی از مبدا قم مربوط به روز ۲۹ مهر بوده که دراین روز ۱۸۶ دستگاه اتوبوس ۵۹۵۲ زائربه مرزهای چهار گانه منتقل کرده اند.