شناسهٔ خبر: 74689 - سرویس استان‌ها

صعود تیم کوهنوردی وزارت راه و شهرسازی به قله هزار کرمان

قله هراز تیم کوهنوردی وزارت راه و شهرسازی به مناسبت سیزدهم آبان ماه، قله هزار کرمان را صعود کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، برنامه کوهنوردی صعود به قله هزار کرمان به ارتفاع ۴۵۰۱متر با حضور همکاران کوهنورد وزارت راه و شهرسازی متشکل از: ادارات کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استانهای اصفهان، راه و شهرسازی جنوب استان کرمان(جیرفت)، خراسان رضوی، راه آهن سیرجان، هواشناسی استان کردستان و همچنین ستاد سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای، با مدیریت اداره کل خدمات پشتیبانی و رفاه (ستاد وزارت راه و شهرسازی) و میزبانی و همچنین حضور اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان کرمان ، بمناسبت ۱۳ آبان (روز ملی مبارزه با استکبار جهانی) در روز پنجشنبه  ۹ آبانماه سال جاری در ساعت ۸ صبح از مقابل ساختمان اداره کل راهداری استان کرمان، آغاز شد.

این برنامه پس از پشت سر نهادن شهرستان راین، با ورود به منطقه گردشگری آبشار راین  ساعت ۱۱ صبح ، آغاز شد، و تیم  ساعت ۱۳ با ورود به پناهگاه هزار، برای شبمانی مستقر شد.

روز جمعه ۱۰ آبان ، درساعت ۴ بامداد بیدارباش اعلام و پس از صرف صبحانه، تیم  ساعت ۵ بقصد صعود قله از پناهگاه هزار خارج شد. پس از پشت نهادن یال پشت پناهگاه و قرار گرفتن بر یال «تاج خروس» در ساعت ۱۱، تیم در یک تلاش جمعی موفق به صعود قبه هزار شد.  تیم در بازگشت، در ساعت۱۵:۳۰ وارد پناهگاه هزار شده و پس از صرف ناهارو جمع آوری کمپ، در ساعت ۱۷ پناهگاه را ترک گفت. تیم در ساعت۱۸:۳۰، به آبشار راین و محل پارک خودروها رسیده و نهایتا  این برنامه در ساعت ۲۱ با ورود به میهمانسرای کرمان  پایان یافت.