شناسهٔ خبر: 74691 - سرویس استان‌ها

آمادگی اکیپ‌های راهداری شهرستان نیر برای برفروبی محورهای مواصلاتی

ماشین آلات راهداری رئیس اداره راهداری حمل ونقل جاده ای شهرستان نیرگفت: با توجه به پیش بینی هواشناسی مبنی بر بارش برف در گردنه صائین ۳ اکیپ راهداری در این محور مستقر شد.

به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اردبیل، مهدی نجف قلیزاده در بازدید از گردنه صائین با بیان اینکه طبق پیش بینی ها بارش رحمت الهی از امروز در این گردنه آغاز می شود و راهداران پرتلاش شهرستان نیر همچون سال های گذشته جهت خدمات رسانی به مردم در این محور برف گیر آماده هستند افزود:برای برفروبی راه های اصلی و فرعی و بازگشائی هزار تن نمک نیز در انبارهای راهدارخانه شهرستان نیر ذخیره سازی شده است.

وی جلوگیری از ۱۶ موردتجاوز به حریم راهها و ساخت و سازهای غیر مجاز در این شهرستان خبرداد و تصریح کرد:جهت ارتقای ایمنی راهها ۷۷ کیلومتر از محورهای مواصلاتی این شهرستان در ۷ ماهه امسال خط کشی شده است.

رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده ای شهرستان نیر گفت: تاکنون ۷۵۰ هزار متر مربع از راههای شنی تسطیح و رگلاژ و ۱۱ هزار و ۲۰۰ متر مکعب از راه های شنی و شانه جاده ها نیز شن ریزی شده است.

نجفقلیزاده تعمیر ومرمت ۱۰۵ شاخه گاردریل،تعمیر ونگهداری ۱۳ دستگاه چراغ های چشمک زن،رنگ آمیزی ۳ هزار عدد از پایه تابلوها و شستشوی ده هزار عدد علائم را ازاقدامات مهم راهداری شهرستان نیر در مدت یادشده دانست و گفت:در ۷ ماه گذشته راهداران شهرستان نیر جهت دید بهتر رانندگان در جاده بیش از ۵۰۰ عدد تابلوی انتظامی ،اخطاری و اطلاعاتی جدید را نصب و ۳۵۰ عدد تابلوهای فرسوده و صدمه دیده رانیز بازسازی کرده اند.

وی همچنین نصب ۸۰۰ عدد بازتاب ایمنی جدید در محورهای مواصلاتی شهرستان نیر را یادآور شد و افزود:در مدت یادشده ۴۶۰ کیلومتر از حریم راههای اصلی، فرعی و روستایی این شهرستان تسطیح و ۱۹ هزار و ۵۰۰ متر مکعب ریزش برداری نیز انجام شده است.