شناسهٔ خبر: 74696 - سرویس استان‌ها

حضور اداره راه و شهرسازی مازندران در نمایشگاه دستاوردهای پدافند غیر عامل این استان

نمايشگاه اداره کل راه و شهرسازی مازندران در نمایشگاه دستاوردهای پدافند غیر عامل در استان با حضور دستگاه‌های زیر مجموعه از جمله هواشناسی، سازمان راهداری ، راه آهن و ... حضور فعال خواهد داشت .

به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی استان مازندران، سید مهندس نظری از پدافند غیر عامل به عنوان عامل ارتقای پایداری در بحران ها یاد کرد افزود : مازندران از جمله استان‌هايي است كه در تمامي بخش‌هاي حمل و نقل اعم از هوايي ـ ريلي ـ جاده اي و دريايي صاحب امتياز بوده، از اين رو رعایت الزامات پدافند غير عامل در اين استان داراي اهميت و ويژگي خاص مي باشد.

نظری تصريح كرد: وجود منابع طبيعي در اين استان اعم از دريا ـ جنگل ـ دشت و ... و همچنين تردد بالاي گردشگر و مسافر در محورهاي استان و حجم بالاي ترافيك از جمله مواردي است كه ارزش و اهميت كارگروه راه و شهرسازي پدافندغير عامل را در مازندران در جايگاهي خاص و مهم قرار مي دهد.

مدیر کل راه و شهرسازی استان ضمن تشریح اهمیت پدافند غیرعامل در حوزه زیرساخت‌های مواصلاتی و مسکن و شهرسازی یادآور شد : با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری پدافند غیرعامل در اولویت اول طرح ها و پروژه های عمرانی و راهسازی قرار دارد و با انتخاب مشاور الزامات پدافند غیرعامل در قالب پروژه های مهم راهسازی درحال مطالعه می باشد .

وی افزود : امروزه به غير از مقوله زيست محيطي بحث پدافند غير عامل نيز به عنوان يك عنصر حياتي در تصويب پروژه هاي حمل و نقلي نقش بسيار مهمي ايفاء مي نمايد.

گفتنی است: این نمایشگاه که با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران ، مدیران و مسئولین استانی افتتاح گردید تا ۱۳ آبان ماه در سالن هلال احمر دایر است.