شناسهٔ خبر: 74729 - سرویس بنادر و دریانوردی

معاون رییس جمهوری در بازدید از بندر شهید رجایی عنوان کرد

ضرورت استفاده از ظرفیت علمی هرمزگان در پروژه‌های دانش‌بنیان گمرکات و بنادر

بازدید معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری گفت: از ظرفیت علمی دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی هرمزگان برای پروژه‌های دانش‌بنیان استفاده می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سورنا ستاری در بازدید از مجتمع بندری شهید رجایی، اظهار داشت: تمام تلاش خود را برای بهبود و توسعه فعالیت‌های شرکت‌های دانش‌ بنیان برای حل نیازهای مجموعه های اقتصادی به کار خواهیم بست.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری گفت: در اجرای سامانه‌ها و پروژه‌های دانش‌بنیان حتما باید از ظرفیت علمی دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی و فناوری استان هرمزگان استفاده شود.

اله مراد عفیفی پور؛ مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان با بیان پیشنهادی در حضور معاون علمی رییس جمهور مبنی بر ضرورت حمایت جدی و استفاده حداکثری از توانمندی های قابل توجه مجموعه های دانشگاهی، علمی و شرکت های دانش بنیان این استان، تأکید کرد: شرکت های دانش بنیان مستقر در هرمزگان می توانند با حضور در بخش های مختلف بندر شهید رجایی و حوزه های دریایی، نقش آفرینی موثرتری در پیشرفت اقتصاد دریا محور با تکیه بر دانش بومی و متخصصان داخلی داشته باشند.

عفیفی پور گفت: در حال حاضر، تجهیزات استراتژیک حوزه دریایی و بندری مورد استفاده در پایتخت دریایی ایران(هرمزگان) توسط شرکت های دانش بنیان ملی تولید می شوند که این آمادگی وجود دارد، شرکت های دانش بنیان استانی نیز به دلیل آشنایی بیشتر با مقتضیات این جغرافیا و نیازهای مجموعه های اقتصادی از جمله بندر و گمرک، حضور پررنگ تری داشته باشند. 

شایان ذکر است: پس از بازدید از بندر شهید رجایی، افتتاح برج فناوری و حضور در نشست استانی رونق تولید و اقتصاد دانش بنیان از برنامه‌های سفر یک روزه معاون علمی و فناوری رییس جمهور به هرمزگان است.