شناسهٔ خبر: 74732 - سرویس استان‌ها

در جلسه ستاد بازآفرينی شهری استان اصفهان مطرخ شد

۱۹ محله در ۷ شهر اصفهان در قالب ۳۹ پروژه در اولويت بازآفرينی شهری است / ضرورت مشاركت مردم و دستگاه‌های اجرايی برای پيشبرد اهداف بازآفرينی/ اختصاص ۳۵۰۰ تن قير يارانه‌ای به شهرداری‌ها

اصفهان در جلسه ستاد بازآفرينی شهری استان اصفهان كه با حضور عضو هيات مديره شركت بازآفريني شهری ايران برگزار شد بر مشاركت مردم و دستگاه‌های اجرايی عضو ستاد بازآفرينی جهت پيشبرد اهداف بازآفرينی تاكيد شد.

به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رساني اداره كل راه وشهرسازي استان اصفهان، در جلسه ستاد بازآفريني پايدار شهري استان كه با حضور محمد آئيني عضو هيات مديره شركت بازآفريني شهري ايران ، حجت اله غلامي معاون هماهنگي امور عمراني استانداري، حميدرضا اميرخاني مديركل راه وشهرسازي و كليه اعضاء ستاد بازآفريني شهري استان و در محل استانداري برگزار شد بر حضور و مشاركت مردم به عنوان يكي از راس هاي هرم بازآفريني جهت انجام كار جهادي تاكيد شد.

آئيني عضو هيات مديره شركت بازآفريني شهري ايران و دبير ستاد ملي بازآفريني گفت: اصفهان ظرفيت هاي بسيار بالايي در حوزه انجام كارهاي نهضتي و جهادي دارد كه در اين حوزه نيز با همكاري و همياري دستگاههاي اجرايي عضو ستاد و با مشاركت مردمي ، شهرداري ها و دولت به عنوان سه راس اين هرم ، اين كار به سرانجام خواهد رسيد.

وي بيان داشت: لازم است تا عملكرد هر يك از دستگاههاي اجرايي عضو ستاد بازآفريني جهت پيشبرد اهداف بازآفريني گزارش شود تا اقدامات در راستاي بازآفريني محلات هدف پيش رود.

غلامي معاون هماهنگي امور عمراني استان نيز در اين جلسه بيان داشت: استان اصفهان با دارا بودن ۱۵ هزار هكتار بافت فرسوده ۱۰ درصد بافت هاي فرسوده كشور را به خود اختصاص داده كه اين نشان از اهميت پرداختن به اين موضوع را مبرهن ساخته است.

وي افزود: در شهرهايي همچون خميني شهر، نايين، شهرضا و كاشان اقدامات خوبي در اين حوزه اتفاق افتاده كه در كنار ۱۵ هزار هكتار بافت فرسوده استان جاي كار بسيار دارد و لازم است تحولي عظيم در اين حوزه به وجود آيد تا با حضور ۴۰ درصدي دستگاههاي خدمات رسان به عنوان بخشي از تامين كنندگان هزينه هاي مربوطه به نتيجه مدنظر دست يافت.

در ادامه حميدرضا اميرخاني مديركل راه و شهرسازي استان با اشاره به تعداد محلات هدف بازآفريني در استان گفت: طبق برنامه ششم توسعه  ۲۷۰ محله بايد طي ۱۰ سال در استان بازآفريني و بازسازي شوند كه در حال حاضر ۱۹ محله در ۷ شهر استان و در قالب ۳۹ پروژه شناسايي و در اولويت بازآفريني شهري هستند .

اميرخاني با اشاره به تعداد افراد معرفي شده جهت دريافت تسهيلات بازآفريني به بانك گفت: در سال ۹۷ تعداد ۷۷۳ نفر و در سال ۹۸ تعداد ۸۳۶ نفر به بانك عامل جهت دريافت تسهيلات بازآفريني معرفي شده اند كه از اين تعداد ۳۸۶ نفر موفق به دريافت تسهيلات شده اند كه در تلاش هستيم با جذاب نمودن شرايط تسهيلات با راهكارهاي ارائه شده توسط وزارت متبوع و بانك مسكن شرايط را جهت دريافت تسهيلات، تسهيل نماييم.

وي افزود : در اين راستا و طي دو سال گذشته  و در مرحله اول حدود ۳۵۰۰ تن قير يارانه اي و ۲۷۷ ميليارد ريال به عنوان تخفيف عوارض به شهرداري ها پرداخت شده كه اميد است تمامي دستگاههاي عضو ستاد در راستاي وظايف سازماني در حوزه بازآفريني وارد شده و اقدام نمايند.

 گفتني است بعد از اين نشست از پروژه حمام قاضي، خانه تاريخي حبيب آبادي ، خانه تاريخي بني الصنايع، كارخانه ريسباف و بقعه مبارك علامه مجلسي بازديد شد.