شناسهٔ خبر: 74736 - سرویس استان‌ها

؛

محورهای مواصلاتی استان اردبیل با بارش برف سفیدپوش شد

برفروبي مدیرکل راهداری استان اردبیل گفت: با وجود بارش برف درحال حاضر کلیه محورهای مواصلاتی استان باز است.

به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل، بارش رحمت الهی در دوازدهمين روز آبان ماه باعث خوشحالی کشاورزان شد و ارتفاعات و برخی از محورهای مواصلاتی استان اردبیل را سفیدپوش کرد.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خلخال از بارش برف در گردنه‌های برف‌گیر این شهرستان و اجرای نخستین عملیات برف‌روبی و نمک‌پاشی در گردنه الماس واقع در جاده ارتباطی خلخال - اسالم خبرداد.

معروف خسروی گفت: تاکنون ۱۰ سانتیمتر برف در گردنه الماس و جاده‌های خلخال - اسالم و خلخال - پونل بر زمین نشسته است.

وی با بیان اینکه ۳ اکیپ راهداری خلخال در گردنه الماس مستقر شده اند افزود: هم اکنون سطح این ۲ مسیر برف‌روبی و نمک‌پاشی شده و تردد در هر دو جاده اسالم و پونل بدون استفاده از زنجیر چرخ صورت می‌گیرد.

رئیس اداره راهداری حمل ونقل جاده ای شهرستان نیرگفت: با توجه به پیش بینی هواشناسی مبنی بر بارش برف در گردنه صائین ۳ اکیپ راهداری در این محور مستقر شد و راهداران سخت کوش اقدام به برف روبی این محور کردند.

مهدی نجفقلیزاده افزود: برای برفروبی و بازگشائی محورهای نیر هزار تن نمک نیز در انبارهای راهدارخانه شهرستان ذخیره سازی شده است.

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان اردبیل نیز گفت: درحال حاضر کلیه محورهای مواصلاتی استان اردبیل باز است و تردد در آنها جریان دارد.

رحمتی افزود: هموطنان عزیز قبل از سفر می توانند از طریق سامانه ۱۴۱ اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل از آخرین وضعیت جاده‌ها مطلع شوند.