شناسهٔ خبر: 74802 - سرویس استان‌ها

۳۲ كيلومتر از محور نايين – انارك آماده بهره برداری است

پخش آسفالت مديركل راه وشهرسازي استان اصفهان در نشست مجمع نمايندگان استان از آماده بودن محور نايين به انارك برای عبور ترافيك از آن خبر داد.

به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع‌رساني اداره كل راه و شهرسازي استان اصفهان، حميدرضا اميرخاني در جمع نمايندگان مردم در مجلس شوراي اسلامي به تشريح اقدامات انجام شده در خصوص پروژه هاي راه وشهرسازي دو شهرستان نايين و خور و بيابانك پرداخت.

وي در نشست مجمع نمايندگان استان كه با حضور كليه نمايندگان مردم استان در مجلس شوراي اسلامي و حجت اله غلامي معاون هماهنگي امور عمراني استانداری و در محل فرمانداري شهرستان نايين برگزار شد از آماده بودن محور نايين به انارك جهت عبور ترافيك از آن خبر داد.

اميرخاني در خصوص پروژه هاي راه وشهرسازي در حوزه شهرستان‌هاي نايين و خوروبيابانك گفت: ۳۲ كيلومتر پروژه نايين – انارك آماده بهره برداري است و در اولين فرصت با تنظيم صورتجلسات مربوطه تحويل اداره كل راهداري و حمل ونقل جاده اي و پليس راه خواهد شد.

وي گفت: نواقص جزئي مورد اشاره  اين پروژه شامل گاردريل مورد نياز نصب در محل پل ها تا يك ماه آينده و با اعتباري معادل ۵ ميليارد ريال از محل سازمان راهداري  و حمل ونقل جاده اي كشور مرتفع خواهد شد.

از ديگر پروژه هاي راه وشهرسازي در شهرستان، محور جندق به مصر است كه اين مقام مسئول در توضيح آن بيان داشت: طول كل محور ۴۶ كيلومتر است كه در ۴ قطعه ۱۰ و ۱۲ كيلومتر تعريف شده  كه ۱۲ كيلومتر در سنوات قبل به بهره برداري رسيده و ۱۲ كيلومتر ديگر در حال احداث است و تا پايان سال تكميل خواهد شد و باقيمانده ۲۲ كيلومتر در دركوتاهترين زمان ممكن  به مناقصه گذاشته خواهد شد .

پروژه مشجري به چوپانان از طرح كلي باند دوم نايين – انارك – خور – طبس  نيز از جمله پروژه هايي است كه مطالعات فاز اول آن انجام و مطالعات فاز دوم جهت تصويب به وزارت متبوع جهت تاييد ارسال گرديده كه اميد است تا ۲۰ روز آينده مجوز برگزاري مناقصه آن اخذ و به مرحله اجرا برسد.

 اين مقام مسئول در رابطه با آزاد راه نطنز – نايين – اردكان در توضيح گفت: ۱۵۰ كيلومتر اين مسير تا شهرستان نايين در چند نوبت به فراخوان گذاشته شده كه متاسفانه سرمايه گذاران بدليل تبديل بزرگراه به آزاد راه و محدوديت هاي وارده حاضر به سرمايه گذاري نيستند كه در تلاشيم تا با سرمايه گذاري ۳۰ درصد بخش خصوصي و ۷۰ درصد بخش دولتي در دستوركار وزارت راه وشهرسازي قرار گيرد.

بحث آماده سازي مسكن مهر نيز از جمله خواسته هاي شهرستان بود كه مقرر شد تا شهرداري تا دو هفته آينده موضوع را دنبال و صورتجلسه تحويل نهايي تنظيم شود.