شناسهٔ خبر: 74803 - سرویس بنادر و دریانوردی

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی:

بابت ذرت های آلوده هیچ نگرانی وجود ندارد

تخلیه بار در بندر امام خمینی مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: مردم در خصوص موضوع ذرت‌های آلوده نگران نباشند چون تمام اصول بهداشتی برای رعایت امنیت غذایی مردم انجام شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد راستاد با بیان اینکه صاحب کالا (ذرت‌های آلوده) به‌صورت مستمر و مجدانه دنبال مشتری خارجی است تا بتواند محموله ذرت را به کشور دیگری صادر کند، اظهار کرد: وی هنوز موفق به این کار نشده است و امیدوار هستیم گیرنده کالا با سرعت بیشتری مشخص شود تا بتوان این ذرت‌ها را از بندر امام (ره) خارج کرد.

وی در پاسخ به این سؤال که چگونه می‌توان راهی یافت تا ذرت‌های آلوده از انبار بندر امام خارج شود، افزود: صاحب کالا به جهت هزینه انبارداری که پرداخت می‌کند به‌دنبال مشتری خارجی است، این امر برای صاحب کالا انگیزه بزرگی است تا دیگر مشمول پرداخت هزینه انبارداری نشود.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در گفتگوی خود تأکید کرد انبار‌هایی که ذرت آلوده در آن نگه‌داری می‌شود با انبار سایر کالا‌های اساسی مجزا است و تمام اصول بهداشتی برای رعایت امنیت غذایی مردم انجام شده است، لذا در این خصوص هیچ نگرانی وجود ندارد.

شرایط انهدام ذرت ها مهیاست

مدیرعامل بنادر و دریانوردی خوزستان نیز در گفتگوی کوتاه بر این امر تأکید کرد که خواسته اصلی ما که بار‌ها به آن اشاره کردیم تعیین تکلیف ذرت‌های آلوده است.

وی ادامه داد: نسبت به‌سال گذشته میزان واردات کالا‌های اساسی ۴۰ درصد بیشتر شده است، این رشد نشان می‌دهد که ما نیازمند انبار‌های بندر هستیم. بیش از دو سال است که ۱۲ انبارِ بندر گرفتار ذرت‌های آلوده است.


به گزارش روزنامه ایران عادل دریس با تأکید بر اینکه در تعیین تکلیف صورت گرفته دو راهکار وجود دارد، تصریح کرد: یک راهکار این است که ذرت آلوده به کشور دیگری صادر یا کل محموله منهدم شود. در حال حاضر زمان قانونی برای فرآیند انهدام طی شده (حتی محموله در زمره کالا‌های متروکه قرار گرفته) است؛ لذا امیدواریم اگر صاحب کالا نتوانست مشتری برای محموله خود پیدا کند، این ذرت‌ها منهدم شود.