شناسهٔ خبر: 74841 - سرویس استان‌ها

ارائه عملكرد و دستاوردهای راه و شهرسازی هرمزگان در نمایشگاه و همایش پدافند غیرعامل استان هرمزگان

نمايشگاه ادارات زير مجموعه وزارت راه و شهرسازي هرمزگان در نمایشگاه و همایش پدافند غیر عامل استان به ارائه عملكرد خود پرداختند.

به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی استان هرمزگان، در نمایشگاه و همايش پدافند غیرعامل استان هرمزگان، اداره كل راه و شهرسازي هرمزگان به عنوان مسئول دبيرخانه كارگروه تخصصي پدافند غير عامل به همراه كليه ادارات زير مجموعه وزارت راه و شهرسازي از جمله، اداره كل راهداري و حمل و نقل جاده اي استان، اداره كل بنادر و دريانوردي استان، اداره كل فرودگاه هاي استان، اداره كل راه آهن استان، اداره كل آزمايشگاه فني و مكانيك خاك استان و شركت عمران شهر جديد علوي به ارائه عملكرد و دستاوردهاي خود و نمايش ادوات و تجهيزات در امر پدافند غير عامل در حوزه هاي عملياتي، پرداختند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان، در این همایش عنوان کرد: تاریخ انقلاب اسلامی و هشت سال جنگ تحمیلی نشان می‌دهد که پشتوانه مردمی همواره بهترین پدافند غیرعامل بوده و هست و باید برای حفظ آن تلاش کرد.

سعید ناجی افزود: هماهنگی و همدلی تمامی مجموعه نظام موجب رضایت مردم و در نتیجه پدافند غیرعامل قوی و مستحکم می شود که هیچ چیزی نمی تواند در آن رسوخ کند.

وی با اشاره به ابعاد سخت افزاری پدافند غیرعامل گفت: تمامی دستگاه های متولی باید از نقش آفند و پدافند غیر عامل در ایمنی بخشی به زیر ساخت های موجود خود آگاه شوند و بتوانند راه های مقابله برای هر آفند احتمالی را پیش بینی کنند.

نيكويي عضو هئيت علمي دانشگاه مالك اشتر نیز در این همایش در خصوص تاب آوري شهري به حضار توضيحاتي ارائه نمود و توان علمي ايران را در اين باره با كشور هاي پيشرفته مقايسه نمود كه ايران جزء كشورهاي مطرح در امر پژوهش و عملياتي موضوع مذكور محسوب مي شود.