شناسهٔ خبر: 74855 - سرویس جاده‌ای

معاون سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای:

دستورالعمل نحوه فعالیت و بهره‌برداری از شرکت‌های حمل‌و‌نقل بزرگ مقیاس هوشمند کالا ابلاغ شد

مهران قربانی معاون حمل‌ونقل سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای از ابلاغ دستورالعمل نحوه فعالیت و بهره برداری از شرکتهای حمل و نقل بزرگ مقیاس هوشمند کالا خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی سازمان راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای ، مهران قربانی معاون حمل‌و‌نقل این سازمان از ابلاغ دستورالعمل نحوه فعالیت و بهره برداری از شرکت‌های حمل‌و‌نقل بزرگ مقیاس هوشمند کالا خبر داد و گفت: شرکت حمل‌و‌نقل بزرگ مقیاس هوشمند کالا با هدف تصدی عملیات حمل‌و‌نقل جاده‌ای کالا با رویکرد استفاده حداکثری از فناوری‌های نوین و سیستم‌های هوشمند برای ارتقای بهره‌وری ناوگان و ایفای نقش مناسب و موثر در حمل‌و‌نقل جاده‌ای تشکیل می‌شود.

وی با بیان اینکه مجوز فعالیت این شرکت از سوی سازمان راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای صادر می‌شود، افزود: دستورالعمل نحوه فعالیت و بهره‌برداری از شرکت‌های حمل‌و نقل بزرگ مقیاس هوشمند کالا در هفت ماده تدوین شده و در آن شرایط تشکیل شرکت، الزامات فعالیت، نحوه صدور مجوز فعالیت، تمدید مجوز فعالیت، محدوده و نحوه فعالیت، وظایف و تعهدات شرکت مشخص شده است.

قربانی خاطرنشان کرد: اين گونه شرکت‌های هوشمند در قالب یک شرکت حمل‌و‌نقل بین شهری کالا دارای مجوزهای توأمان فعالیت سراسری و بازارگاه الکترونیکی حمل بار و احراز شرایط و الزامات فعالیت مندرج در این ضوابط تشکیل می‌شود.

 معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای افزود: شرکت حمل‌و‌نقل هوشمند متعهد است ظرف مدت حداکثر ۶ ماه از تاریخ اخذ مجوز فعالیت‌، نسبت به ایجاد و بهره‌برداری از مرکز مانیتورینگ و کنترل ناوگان و نصب سامانه هوشمند تعیین موقعیت و ردیابی خودکار ناوگان و سامانه مدیریت سرعت و عملکرد رانندگان اقدام کند.

گفتنی است؛ متقاضیان تشکیل شرکت حمل‌و‌نقل هوشمند باید درخواست خود را به اداره کل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای استان محل تاسیس شرکت حمل‌و‌نقل سراسری ارائه کنند و در صورت احراز شرایط دستورالعمل ،مجوز فعالیت صادر می‌شود.