شناسهٔ خبر: 74924 - سرویس استان‌ها

بازديد استاندار و هیئت همراه از بزرگراه زابل - زاهدان

بازديد موهبتی استاندار و هیئت همراه، از بزرگراه زابل ـ زاهدان ( حدفاصل سه راهی دشتک تا پل شیله بازدید و از نزدیک از روند پیشرفت پروژه مطلع شد.

به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره كل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان، مدیر کل راه و شهرسازی استان هدف از این بازدید را  بررسی حوادث جاده‌ای در چند ساله اخیر و تردد بیش از گنجایش محورهای مواصلاتی خصوصاً در اواخر هفته و درخواست های مکرر مردم منطقه و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی به لحاظ عقب افتادگی این پروژه‌ها اعلام کرد  که یکی از دلایل مهم به اتمام نرسیدن این بزرگراه‌ها،  عدم تخصیص بودجه و اعتبارات مورد نیاز  است.

  وی افزود: بزرگراه زابل تا زاهدان هفت قطعه كه  قطعه یک بطول  ۳۲ کیلومتراز زابل تا لوتک ، قطعه دو، سه و چهار، بطول ۷۵ کیلومتر که مطالعه اش انجام شده اما به دلیل محدودیت اعتبارات تاکنون به پیمان نرفته است.

 قطعه پنج به طول ۴۱ کیلومتر از پل شیله تا نماز خانه حرمک که تاکنون ۱۸ کیلومتر آن به بهره برداری رسیده و الباقی مسیر در حال اجراست که در صورت تخصیص اعتبارات بموقع تا پایان سال امکان بهره برداری از مسیر است.

قطعه شش به طول ۲۴ کیلومتر از نمازخانه حرمک تا پاسگاه کوله سنگی تاکنون ۱۳ کیلومتر آن به بهره برداری رسیده و الباقی مسیر به غیر از دو پل بزرگ  واقع در مسیر آماده بهره برداری بوده که در صورت تحویل از سوی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای تردد بر روی آن انجام خواهد شد.

قطعه هفت نیز به طول ۲۸ کیلومتر از پاسگاه کوله سنگی تا زاهدان به بهره برداری رسیده است که از ابتدای طرح تاکنون مبلغ حدود ۲۰۰ میلیارد تومان بابت این طرح هزینه گردیده است.

اکبری ادامه داد : ۱۱ کیلومتر از سه راهی دشتک به سمت بیرجند و همچنین  ۲۰ کیلومتر از سه راهی دشتک بطرف زابل در حال اجرا می باشد که این پروژه هم در صورت تأمین اعتبار تا پایان سال به بهره برداری خواهد رسید .