شناسهٔ خبر: 74971 - سرویس مسکن و شهرسازی

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی مطرح کرد؛

برنامه اقدام ملی مسکن موجب تعادل‌بخشی به بازار مي‌شود

علیم یارمحمدی نماینده مردم سیستان و بلوچستان با اشاره به آغاز ثبت نام برنامه ملی مسکن از روز گذشته در ۴ استان کشور گفت: این طرح هم از نظر روانی و هم از نظر عملیاتی تاثیر محسوس در بازار مسکن خواهد داشت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، علیم یارمحمدی عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی درباره آغاز ثبت‌نام برنامه ملی اقدام مسکن از روز گذشته در چهار استان سیستان و بلوچستان، قم، خراسان‌شمالی و خراسان‌جنوبی اظهار کرد: برنامه ساخت ۴۰۰ هزار واحد مسکن دولتی تحت عنوان برنامه اقدام ملی مسکن مهمترین سیاست و برنامه دولت برای ساماندهی بازار است که انتظار می‌رود در کوتاه مدت به لحاظ روانی و در میان مدت به لحاظ تولید و عرضه مسکن شاهد تاثیر محسوس در بازار باشیم.

نماینده مردم سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه خوشبختانه استان ما هم جزو چهار استان اجرای این برنامه در فازهای ابتدایی قرار گرفت، افزود: این طرح می‌تواند خبر خوبی برای زوج‌های جوان استان که توانایی خرید مسکن را ندارند، باشد و امیدواریم بعد از پایان دوره دو ساله‌ای که دولت وعده داده، عملیاتی شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم تاکید کرد: با توجه به تجربه اجرای طرح مسکن مهر که انصافا طرح خوبی بود، اما خوب اجرا نشد، انتظار داریم دولت در اجرای برنامه اقدام ملی مراقبت کند تا اولا انبوه سازان متعهد و واقعی در این طرح مشارکت کنند و در عین حال این واحدها با کیفیت ساخته و تحویل متقاضیان شود.

وی، کمبود مسکن در کشور و عدم توازن بین عرضه و تقاضا را یکی از پازل های نقشه تلاطم در بازار مسکن طی دو سال گذشته عنوان کرد و افزود: برنامه‌ریزی برای ساخت و ساز و اجرای سیاست‌های مسکن موضوعی نیست که دولت یک باره بتواند آن را اجرا کند، لذا باید سیاست‌گذاری‌های تعادل بین نیاز مسکن و پاسخ به نیاز به تقاضا قبل از ورود به مرحله رکود پیش‌بینی شود.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: حتی پس از طرح اجرای ۴۰۰ هزار واحد مسکونی از چند ماه گذشته، بازار ناشی از آثار ر‌وانی واکنش مثبت از خود نشان داد و در کنار تاثیر مدیریت متغیرهای کلان اقتصادی، خبر اجرای برنامه اقدام ملی مسکن نیز در خروج از تلاطم بازار مشهود بود.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی به پایگاه خبری بانک مسکن، گفت: البته این موضوع به معنای ایجاد یک فضای ایده‌آل در بازار نیست بلکه به معنای آغاز روند تعادل‌سازی بین عرضه و تقاضای مسکن است.

یارمحمدی تاکید کرد: از دولت انتظار داریم فقط به اجرای همین یک برنامه بسنده نکند و اجرای سیاست‌ها ‌و برنامه‌های تولید و عرضه مسکن را هم‌زمان دنبال کند.