شناسهٔ خبر: 74976 - سرویس استان‌ها

تعیین محله کهوروئیه جیرفت به عنوان محله هدف بازآفرینی شهری

كردساردوئي در دومین جلسه ستاد باز آفرینی شهری در شهرستان جیرفت محله کهوروئیه به عنوان محله هدف باز آفرینی شهری در سال ۱۳۹۸ مشخص شد.

به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی جنوب کرمان، محمدرضا کرد ساردویی گفت: در دومین جلسه ستاد باز آفرینی شهری که با هدف احیا و بازسازی سکونتگاه‌های غیر رسمی و بافت فرسوده  برگزارشد محله کهوروئیه درشهرستان جیرفت به عنوان محله هدف باز آفرینی شهری در سال ۹۸ مشخص شد.

سرپرست معاونت بازآفرینی شهری ومسکن اداره کل راه و شهرسازی جنوب کرمان افزود: در این جلسه از دیگر دستگاه‌های عضو در ستاد خواسته شد که اقدامات زیرساختی خود در سکونتگاه‌های غیر رسمی و بافت فرسوده را تا پایان سال ۹۸به اتمام برسانند.

وی با برشمردن اقدامات اداره کل راه و شهرسازی جنوب کرمان در حوزه باز آفرینی شهری اظهار داشت : از محل اعتبارات این اداره کل به نمایندگی از شرکت باز آفرینی شهری ایران تا کنون اقدامات موثری در زمینه آماده کردن زیر ساخت های فرهنگی ورزشی و بهداشتی در شهر جیرفت انجام شده است.

وی افزود: احداث سرای محله و سالن ورزشی در محله حسین آباد، احداث مرکز فرهنگی در محله کلرود ،احداث کتابخانه در محله مالک اشتر از اقداماتی است که توسط این اداره کل درحال اجراست.

کرد ساردویی بیان داشت: تامین و تحویل ۴۱۲تن قیر رایگان به شهرداری جیرفت براي آسفالت معابر در محلات هدف باز آفرینی شهری ، تامین زمین جهت اجرای پروژه های بهداشتی و درمانی در محله های رهجرد، سرجاز،کلرود و حسین آباد و روشنایی معابرمحله کلرود از دیگر اقداماتی است که این اداره کل در حوزه باز آفرینی شهری انجام داده است.

 لازم به ذکراست این جلسه با حضور فرماندار شهرستان جیرفت شهردار و شورای شهر و سایر دستگاه‌های عضور ستاد باز آفرینی شهری برگزار شد.