شناسهٔ خبر: 75061 - سرویس وزارتی

در سفر وزیر راه و شهرسازی به استان کرمان انجام شد؛

آغاز عملیات اجرایی ۷ طرح عمرانی به ارزش ۱۵۰۰ میلیارد ریال/ کرمان پیشتاز اجرای طرح اقدام ملی مسکن

محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در سفر خود به استان کرمان از طریق ارتباط زنده ویدئوکنفرانس با فرمان رئیس جمهوری ۷ طرح عمرانی را در استان به ارزش ۱۵۰۰ میلیارد ریال افتتاح کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی در آغاز سفر خود به استان کرمان صبح امروز سه شنبه ۲۱ آبان ماه در شهر کرمان حاضر شد و از طریق ارتباط زنده ویدئوکنفرانس با فرمان رئیس جمهوری ۷ طرح عمرانی را در استان به ارزش ۱۵۰۰ میلیارد ریال افتتاح کرد.

اسلامی در ارتباط خود با رئیس‌جمهور با اشاره به این‌که مسئله راه‌آهن از مطالبات جدی مردم و مسئولان استان است، گفت: هم‌اکنون راندمان سرعت قطارها در بخش‌هایی از مسیر کم و متوسط سرعت در این بخش‌ها ۸۰ کیلومتر است و برای حل این مشکل، قراردادی برای بازسازی ۱۷۰ کیلومتر ریل در این محورها به منظور افزایش راندمان قطارها منعقد شده است و امیدواریم بازسازی مجموع ۲۳۰ کیلومتر از محورهای ریلی نیازمند به بازسازی تا پایان سال ۹۹ انجام شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه دو خط فرعی ریلی به فولاد جلال‌آباد و معدن فولاد زرند ایرانیان را در دست اجرا داریم، گفت: با احداث این خطوط ۱۰ میلیون تن‌بار از جاده به ریل منتقل خواهد شد.

اسلامی همچنین از افتتاح ۱۰ کیلومتر از باند دوم بزرگراه بافت-سیرجان خبر داد و گفت: با افتتاح این پروژه بزرگراهی مجموع بزرگراه‌های استان به ۱۶۰۰ کیلومتر بالغ می‌رسد و ۴۰۰ کیلومتر بزرگراه دیگر نیز در دست اقدام است که ۵۰ کیلومتر از آن تا پایان سال جاری تکمیل و به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با بیان اینکه امروز هزار و ۱۰ واحد مسکن مهر نیز در سراسر استان افتتاح می‌شود، خاطرنشان کرد: عملیات اجرایی 1294 واحد مسکونی طرح اقدام ملی تولید و عرضه مسکن امروز در استان آغاز می‌شود و با توجه به اینکه استان کرمان پایلوت این طرح مهم ملی است، امیدواریم این استان پیشتاز طرح باشد.

وی عنوان کرد: تاکنون ۱۰ هزار نفر در استان کرمان در سامانه اقدام ملی تولید و عرضه مسکن ثبت‌نام کرده‌اند که از این تعداد 2000 نفر دارای زمین هستند و برای 8000 نفر نیز زمین تامین خواهد شد.

وزیر راه و شهرسازی همچنین گفت: بخش دیگری از طرح‌هایی که امروز در استان افتتاح می‌شود مربوط به فضاهای زیربنایی و روبنایی تکمیلی مسکن مهر در حوزه‌های آموزشی و انتظامی است که ساکنان پروژه مسکن مهر در سراسر استان از مزایای این طرح‌ها نیز برخوردار خواهند شد.