شناسهٔ خبر: 75117 - سرویس مسکن و شهرسازی

به همت مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی برگزار می‌شود

دوره آموزشی سیستم‌های کشف و اعلام حریق در ساختمان

پوستر مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با همکاری شهرداری تهران، دوره آموزشی سیستم‌های کشف و اعلام حریق در ساختمان را روزهای ۲۷ و ۲۸ آبان‌ماه برگزار می‌کند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، دوره آموزشی سیستم‌های کشف و اعلام حریق در ساختمان به همت مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی و با همکاری معاونت خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران و سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران ۲۷ و ۲۸ آبان از ساعت ۸ تا ۱۶ در مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی برگزار می‌شود.

سرفصل های دوره آموزشی شاملِ مقدمه ای بر مبحث سوم مقررات ملی ساختمان و ضوابط کشف و اعلام حریق، تاریخچه سیستم های اعلام حریق، معرفی انواع سیستم های کشف و اعلام حریق، مبانی طراحی سیستم های اعلام حریق، طراحی ادوات فعال کننده سیستم اعلام حریق، طراحی ادوات هشداردهنده، طراحی دستگاه های مرکزی کنترل و منابع تغذیه، طراحی مدارها و مسیرها است.

همچنین از دیگر سرفصل های این دوره آموزشی می توان به منابی نصب سیستم اعلام حریق، سیستمهای جانبی اعلام حریق، سرویس و نگهداری سیستم اعلام حریق، آلارم کاذب و بررسی راه حل های موجود و نظارت در سیستم های اعلام حریق اشاره کرد.

هزینه ثبت نام در این دوره آموزشی برای داوطلبان آزاد ۴۰۰ هزار تومان و برای آتش نشانان و اعضای نظام مهندسی ۳۰۰ هزار تومان است. به فراگیران این دوره پس از اتمام دوره آموزشی و موفقیت در آزمون پایانی، گواهینامه معتبر و ارتقای پایه نظام مهندسی برای اعضا صادر می شود.

متقاضیان می‌توانند برای ثبت‌نام به نشانی workshop.bhrc.ac.ir مراجعه کنند.