شناسهٔ خبر: 75141 - سرویس جاده‌ای

پرونده ابرار (3)/ مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای اصفهان خبر داد

پیشرفت ۴۰ درصدی ۱۰ پروژه طرح ابرار در استان اصفهان

مهدی خضری مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان اصفهان گفت: عملیات اجرایی طرح ابرار استان اصفهان در مجموع پروژه‌ها از پیشرفت فیزیکی ۴۰ درصدی برخوردار است.

مهدی خضری در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با اشاره به اقدامات انجام شده در خصوص طرح «ابرار» یا اقدام برای راه‌های اولویت دار روستایی در استان اصفهان اظهار داشت: سهم استان اصفهان از طرح ابرار ۶۰ کیلومتر است که در قالب ۱۰ محور روستایی آغاز شده است.

وی افزود: پروژه‌های ۱۰ گانه طرح ابرار استان اصفهان شامل محورهای روستایی اسلام آباد-فهره، کلوسه –دورک و مغاندر- اسلام آباد در شهرستان فریدونشهر، دهق- میلاگرد در شهرستان فریدن، جندق- مصر در شهرستان خورو بیابانک، هونجان-گرموک در شهرستان سمیرم، صحرای انقلاب در شهرستان اصفهان، چقا-ننادگان در شهرستان فریدن، آنالوجه-قرقر در شهرستان چادگان، پادنا-خسروشیرین-حسن آباد در شهرستان سمیرم است.

خضری متوسط پیشرفت فیزیکی پروژه‌های دهگانه ابرار استان اصفهان را ۴۰ درصد عنوان کرد و گفت: عملیات زیرسازی پروژه‌های دهق- میلاگرد، فهره- اسلام آباد به پایان رسیده و آماده اجرای عملیات روسازی و آسفالت است.

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان اصفهان پیش‌بینی کرد تا پایان سال ۱۰ کیلومتر از محورهای روستایی طرح ابرار آسفالت شده و به بهره‌برداری برسد.

وی تصریح کرد: این پروژه‌ها تاکنون به صورت امانی انجام شده و  اعتباری برای انجام آن اختصاص نیافته است.

خضری اعتبار لازم برای احداث ابنیه فنی، روسازی، سیلکت و آسفالت گرم مناطق روستایی سردرسیر را بالغ بر ۱۳۰ میلیارد ریال اعلام و خاطرنشان کرد: تلاش داریم پیش از افزایش سردی هواو بارش های زمستانی پروژها به ویژه در مناطق سردسیر استان به سرانجام برسند.

مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان اصفهان با بیان اینکه راه در همه دنیا به عنوان یکی از مهم‌ترین شاخصه توسعه به شمار می آید گفت: اتصال روستاها با احداث راه‌های روستایی جدید و کاهش مسافت، علاوه بر کاهش هزینه‌های رفت و آمد روستاییان و ارتقا ایمنی تردد آنها، زمینه توسعه و رشد اقتصادی روستاها را فراهم خواهد کرد.