شناسهٔ خبر: 75174 - سرویس مسکن و شهرسازی

وزیر راه و شهرسازی:

بنیاد مسکن پرداخت خسارت‌های زلزله آذربایجان شرقی را آغاز کرده است

بازدید مدیرکل راه و شهرسازی استان و معاونان آذربایجان شرقی از روستاهای زلزله زده محمد اسلامی با اشاره به اینکه بنیاد‌ مسکن انقلاب اسلامی، پرداخت خسارت‌های زلزله در آذربایجان‌شرقی را آغاز کرده است، وضعیت نوسازی واحدهای مسکونی در روستاهای استان آذربایجان شرقی را خوب ارزیابی کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی، ۲۲ آبان‌ماه در حاشیه بازدید از روستای زلزله‌زده «تیرشاب» از توابع شهرستان سراب در جمع خبرنگاران حاضر در منطقه گفت: نوسازی بافت روستایی در استان آذربایجان شرقی خوب انجام‌شده است و امیدوار هستیم که در ادامه برای نوسازی واحدهای مسکونی روستایی در همه مناطق زلزله‌خیز و به‌ویژه آذربایجان‌شرقی بتوانیم برنامه‌ها را کامل‌تر اجرا کنیم تا از زلزله مصون بمانیم.

وی افزود: همکاران ما در ادارت کل راهداری و راه و شهرسازی در اولین لحظات پس از زلزله پای‌کار بودند و با کمک و حضور بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، امکانات خود را در منطقه حاضر کردند و امدادرسانی را انجام دادند.

اسلامی عنوان کرد: ماشین‌آلات راهداری هم‌اکنون در حال آواربرداری هستند و بنیاد مسکن نیز تعیین شناسنامه و تعیین وضعیت را انجام‌داده است و بازسازی ساختمان‌ها  را ان‌شاالله مطابق برنامه انجام خواهند داد.

وی گفت: خوشبختانه شاید برای اولین‌بار است که هیئت‌دولت پس از وقوع زلزله، برنامه بازسازی و کمک‌هایی که باید به مردم انجام دهد را مصوب کرده است و امروز نیز با هماهنگی سازمان برنامه و بودجه و حضور دکتر جهانگیری در مناطق زلزله‌زده ۵۰ درصد تخصیص داده شد.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه بنیاد‌مسکن از امروز پرداخت‌هایی را به‌منظور جبران خسارت‌ واحدهای مسکونی آغاز کرده است، گفت: نکته حائز اهمیت و دغدغه بزرگ دولت این است که با توجه به اینکه در فصل سرد سال قرار داریم، تمهیدی اندیشیده شود تا مردم بیش از این آسیب نبینند و بتوانند سریع‌تر به خانه‌های بازسازی‌شده نقل مکان کنند و زندگی خود را از سر گیرند.