شناسهٔ خبر: 75177 - سرویس وزارتی

در سفر مشاور وزیر راه و شهرسازی صورت گرفت

تعریف ۱۲۲ پروژه عمرانی و اقتصاد مقاومتی در استان لرستان

باقری مشاور وزیر راه و شهرسازی در سفر به استان لرستان از پروژه‌های عمرانی این استان بازدید به عمل آورد.

مرتضی باقری، مشاور وزیر راه و شهرسازی در گفت‌و‌گو با خبرنگار پایگاه خبری درخصوص سفر به استان لرستان و در بازدید از پروژه‌های این استان اظهار داشت: در مهرماه ۹۸ و حسب دستور مقام عالی وزارت دبیرخانه ستاد اقتصاد مقاومتی در استان لرستان ابلاغ شد که نسبت به ایجاد آن کار انجام گرفت.

وی ادامه داد: این موضوع پیرو دستور معاون اول رئیس جمهور بود که وزیر راه و شهرسازی به عنوان جانشین ایشان در ستاد مقاومتی استان تعیین شدند.

مشاور وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: در روز گذشته و امروز چند بازدید با همراهی هیات‌های همراه از شرکت ساخت و مدیران اداره کل راه و شهرسازی استان داشتیم. یکی از بازدیدها از پروژه توسعه فرودگاه خرم‌آباد بود که مصالح و شرایط آن مورد بررسی قرار گرفت.

وی افزود: همچنین بازدید از چهار خطه‌های منتهی به مرکز استان از خرم آباد به کوهدشت داشتیم که کل مسیر آن ۸۵ کیلومتر است که بخشی از آن در سیل ابتدای سال آسیب دید. از این ۸۵ کیلومتر کار روی ۵۶ کیلومتر آن انجام گرفته و ۱۳ کیلومتر دیگر آن در دست ساخت است. همچنین ۶ کیلومتر آن واریانت جدیدی است که باید اجرا شود.

باقری در ادامه گفت: مسیر خرم آباد به بروجرد پیشرفت ۹۵ درصدی داشته است و در خرم آباد – پل دختر هم تغییر سطح را شاهد هستیم. همچنین از کمربندی خرم آباد هم بازدید به عمل آمد و صبح امروز نیز جلسه ستاد مقاومتی استان با حضور معاون اقتصادی استانداری برگزار شد.

وی تصریح کرد: پروژه‌های اقتصاد مقاومتی ثبت شده در سامانه نیکا که حدود ۲۴ پروژه است در این جلسه مرور شد. سندی را استان منتشر کرده که در آن ۱۲۲ پروژه ثبت شده که از این میزان ۶۲ پروژه عمرانی و ۶۰ پروژه مقاومتی تعریف شده است. همچنین بازدیدی از پروژه های دیگر استان از جمله آزادراه خرم آباد و پروژه ریلی این استان به عمل آمد.